Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Br. Persson - Sneak Drifter, Sierra 2.0l 8v - Kanske finns hopp ändå?

Gå ner 
+9
wille61
Kanto
Mikael
Eriksson
Arvidsson
Zeon
Hamster
krille_CoX
koffski
13 posters
Gå till sida : Föregående  1, 2, 3
FörfattareMeddelande
Limpdjur
Skogenracing Supreme



Antal inlägg : 786
Age : 40
Namn : Johan Lindberg
Från : Bollnäs
Kör : Dkw S6 -95
Registration date : 06-10-26

Br. Persson - Sneak Drifter, Sierra 2.0l 8v - Kanske finns hopp ändå? - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Br. Persson - Sneak Drifter, Sierra 2.0l 8v - Kanske finns hopp ändå?   Br. Persson - Sneak Drifter, Sierra 2.0l 8v - Kanske finns hopp ändå? - Sida 3 Icon_minitimemån 27 jan 2014, 00:04

Sista kolven på bild är ju smält, dom andra är de nått som kommit in.
Till överst på sidan Gå ner
Hamster
Skogenracing Large
Hamster


Antal inlägg : 167
Age : 33
Namn : Kristian
Från : Motala
Kör : Bmw 535D -05, VW Typ 1 -68
Registration date : 10-07-28

Br. Persson - Sneak Drifter, Sierra 2.0l 8v - Kanske finns hopp ändå? - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Br. Persson - Sneak Drifter, Sierra 2.0l 8v - Kanske finns hopp ändå?   Br. Persson - Sneak Drifter, Sierra 2.0l 8v - Kanske finns hopp ändå? - Sida 3 Icon_minitimemån 27 jan 2014, 00:13

ungefär som jag trodde, blir väl antagligen att försöka få tag i cosworth kolvar och stakar. Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
bosse
Skogenracing Supreme



Antal inlägg : 659
Age : 37
Namn : Bosse
Från : BRO/STHLM
Kör : allt för många bilar
Registration date : 10-06-16

Br. Persson - Sneak Drifter, Sierra 2.0l 8v - Kanske finns hopp ändå? - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Br. Persson - Sneak Drifter, Sierra 2.0l 8v - Kanske finns hopp ändå?   Br. Persson - Sneak Drifter, Sierra 2.0l 8v - Kanske finns hopp ändå? - Sida 3 Icon_minitimemån 27 jan 2014, 00:54

Inget som flugit in i cylindern o slagit kolven , utan spikningar lämnar sådana mörken på kolvar!
Till överst på sidan Gå ner
Hamster
Skogenracing Large
Hamster


Antal inlägg : 167
Age : 33
Namn : Kristian
Från : Motala
Kör : Bmw 535D -05, VW Typ 1 -68
Registration date : 10-07-28

Br. Persson - Sneak Drifter, Sierra 2.0l 8v - Kanske finns hopp ändå? - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Br. Persson - Sneak Drifter, Sierra 2.0l 8v - Kanske finns hopp ändå?   Br. Persson - Sneak Drifter, Sierra 2.0l 8v - Kanske finns hopp ändå? - Sida 3 Icon_minitimemån 27 jan 2014, 08:54

Då är ju frågan om jag behöver bearbeta toppen något?
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Limpdjur
Skogenracing Supreme



Antal inlägg : 786
Age : 40
Namn : Johan Lindberg
Från : Bollnäs
Kör : Dkw S6 -95
Registration date : 06-10-26

Br. Persson - Sneak Drifter, Sierra 2.0l 8v - Kanske finns hopp ändå? - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Br. Persson - Sneak Drifter, Sierra 2.0l 8v - Kanske finns hopp ändå?   Br. Persson - Sneak Drifter, Sierra 2.0l 8v - Kanske finns hopp ändå? - Sida 3 Icon_minitimemån 27 jan 2014, 12:16

Alldeles för skarpa å oregelbundna märken för spikningar tycker jag
Till överst på sidan Gå ner
Grey
Skogencrew
Grey


Antal inlägg : 2023
Age : 42
Namn : Jocke
Från : 08-land
Kör : Ford P100
Registration date : 06-10-30

Br. Persson - Sneak Drifter, Sierra 2.0l 8v - Kanske finns hopp ändå? - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Br. Persson - Sneak Drifter, Sierra 2.0l 8v - Kanske finns hopp ändå?   Br. Persson - Sneak Drifter, Sierra 2.0l 8v - Kanske finns hopp ändå? - Sida 3 Icon_minitimemån 27 jan 2014, 12:34

Limpdjur skrev:
Alldeles för skarpa å oregelbundna märken för spikningar tycker jag

Det är spikningar.

Jag hade samma på min gamla 2.9a.
Här är liknande. Finns massor av bilder på nätet. Smile
Br. Persson - Sneak Drifter, Sierra 2.0l 8v - Kanske finns hopp ändå? - Sida 3 18-Sept-2009620tidamagedcylinder-3

Nu vet jag inte om du har ändrat setupen men det är väldigt vanligt att spikningar visar sig först vid "squish"-pukten, dvs där du har lättast för spikningar. Det är för att det tar längst tid för förbränningen att ta sig dit.
Andra kolven har smält, ser förmodligen ut nått liknande detta:
Br. Persson - Sneak Drifter, Sierra 2.0l 8v - Kanske finns hopp ändå? - Sida 3 Piston_detonate5

I med stöddigare prylar å ställ på soppan! Razz
Till överst på sidan Gå ner
http://www.racemovie.se
Arvidsson
Skogenracing Supreme
Arvidsson


Antal inlägg : 520
Age : 28
Namn : Olle
Från : Kilafors
Kör : Ford Sierra Turbo
Registration date : 12-07-24

Br. Persson - Sneak Drifter, Sierra 2.0l 8v - Kanske finns hopp ändå? - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Br. Persson - Sneak Drifter, Sierra 2.0l 8v - Kanske finns hopp ändå?   Br. Persson - Sneak Drifter, Sierra 2.0l 8v - Kanske finns hopp ändå? - Sida 3 Icon_minitimemån 27 jan 2014, 12:53

Om det är så att du inte hittar några cosworth kolvar och stakar och inte vill överskrida någon budget har jag en uppsättning fina original kolvar som ligger. Smile
Till överst på sidan Gå ner
Hamster
Skogenracing Large
Hamster


Antal inlägg : 167
Age : 33
Namn : Kristian
Från : Motala
Kör : Bmw 535D -05, VW Typ 1 -68
Registration date : 10-07-28

Br. Persson - Sneak Drifter, Sierra 2.0l 8v - Kanske finns hopp ändå? - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Br. Persson - Sneak Drifter, Sierra 2.0l 8v - Kanske finns hopp ändå?   Br. Persson - Sneak Drifter, Sierra 2.0l 8v - Kanske finns hopp ändå? - Sida 3 Icon_minitimemån 27 jan 2014, 13:06

Tack för bra info!

Nu när vi ändå ska plocka ner motorn så känns det som att det är lika bra att kasta i både cossie
kolvar och stakar, är det något annat som är bra/nödvändigt att byta när man ändå river isär? Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Arvidsson
Skogenracing Supreme
Arvidsson


Antal inlägg : 520
Age : 28
Namn : Olle
Från : Kilafors
Kör : Ford Sierra Turbo
Registration date : 12-07-24

Br. Persson - Sneak Drifter, Sierra 2.0l 8v - Kanske finns hopp ändå? - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Br. Persson - Sneak Drifter, Sierra 2.0l 8v - Kanske finns hopp ändå?   Br. Persson - Sneak Drifter, Sierra 2.0l 8v - Kanske finns hopp ändå? - Sida 3 Icon_minitimemån 27 jan 2014, 18:52

Hamster skrev:
Tack för bra info!

Nu när vi ändå ska plocka ner motorn så känns det som att det är lika bra att kasta i både cossie
kolvar och stakar, är det något annat som är bra/nödvändigt att byta när man ändå river isär? Smile
Om du ändå plockar itu motorn kan ju vevlager/ramlager vara lika bra att byta om det inte är en självklarhet du redan räknat med och kanske även en högtrycksoljepump. Smile
Till överst på sidan Gå ner
Hamster
Skogenracing Large
Hamster


Antal inlägg : 167
Age : 33
Namn : Kristian
Från : Motala
Kör : Bmw 535D -05, VW Typ 1 -68
Registration date : 10-07-28

Br. Persson - Sneak Drifter, Sierra 2.0l 8v - Kanske finns hopp ändå? - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Br. Persson - Sneak Drifter, Sierra 2.0l 8v - Kanske finns hopp ändå?   Br. Persson - Sneak Drifter, Sierra 2.0l 8v - Kanske finns hopp ändå? - Sida 3 Icon_minitimemån 27 jan 2014, 21:16

Arvidsson skrev:
Hamster skrev:
Tack för bra info!

Nu när vi ändå ska plocka ner motorn så känns det som att det är lika bra att kasta i både cossie
kolvar och stakar, är det något annat som är bra/nödvändigt att byta när man ändå river isär? Smile
Om du ändå plockar itu motorn kan ju vevlager/ramlager vara lika bra att byta om det inte är en självklarhet du redan räknat med och kanske även en högtrycksoljepump. Smile

Jo vevlager tänkte vi byta men oljepump vet jag inte riktigt, behövs det verkligen? Smile

Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Arvidsson
Skogenracing Supreme
Arvidsson


Antal inlägg : 520
Age : 28
Namn : Olle
Från : Kilafors
Kör : Ford Sierra Turbo
Registration date : 12-07-24

Br. Persson - Sneak Drifter, Sierra 2.0l 8v - Kanske finns hopp ändå? - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Br. Persson - Sneak Drifter, Sierra 2.0l 8v - Kanske finns hopp ändå?   Br. Persson - Sneak Drifter, Sierra 2.0l 8v - Kanske finns hopp ändå? - Sida 3 Icon_minitimetis 28 jan 2014, 16:59

Hamster skrev:
Arvidsson skrev:
Hamster skrev:
Tack för bra info!

Nu när vi ändå ska plocka ner motorn så känns det som att det är lika bra att kasta i både cossie
kolvar och stakar, är det något annat som är bra/nödvändigt att byta när man ändå river isär? Smile
Om du ändå plockar itu motorn kan ju vevlager/ramlager vara lika bra att byta om det inte är en självklarhet du redan räknat med och kanske även en högtrycksoljepump. Smile

Jo vevlager tänkte vi byta men oljepump vet jag inte riktigt, behövs det verkligen? Smile

Jag skulle ju självklart byta ut min när jag renoverade min motor för jag vet inte hur långt den hade gått och när högtrycken ändå bara kostade någon krona mer så var det ju inget att diskutera om. Smile
Till överst på sidan Gå ner
Hamster
Skogenracing Large
Hamster


Antal inlägg : 167
Age : 33
Namn : Kristian
Från : Motala
Kör : Bmw 535D -05, VW Typ 1 -68
Registration date : 10-07-28

Br. Persson - Sneak Drifter, Sierra 2.0l 8v - Kanske finns hopp ändå? - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Br. Persson - Sneak Drifter, Sierra 2.0l 8v - Kanske finns hopp ändå?   Br. Persson - Sneak Drifter, Sierra 2.0l 8v - Kanske finns hopp ändå? - Sida 3 Icon_minitimetis 28 jan 2014, 17:42

Arvidsson skrev:
Hamster skrev:
Arvidsson skrev:
Hamster skrev:
Tack för bra info!

Nu när vi ändå ska plocka ner motorn så känns det som att det är lika bra att kasta i både cossie
kolvar och stakar, är det något annat som är bra/nödvändigt att byta när man ändå river isär? Smile
Om du ändå plockar itu motorn kan ju vevlager/ramlager vara lika bra att byta om det inte är en självklarhet du redan räknat med och kanske även en högtrycksoljepump. Smile

Jo vevlager tänkte vi byta men oljepump vet jag inte riktigt, behövs det verkligen? Smile

Jag skulle ju självklart byta ut min när jag renoverade min motor för jag vet inte hur långt den hade gått och när högtrycken ändå bara kostade någon krona mer så var det ju inget att diskutera om. Smile

Ja det är väl inget att snåla på när man ändå river isär, får bli så! Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
koffski
Skogenracing Small



Antal inlägg : 23
Age : 35
Namn : Kristoffer
Från : Motala
Kör : "Hulken"
Registration date : 12-03-19

Br. Persson - Sneak Drifter, Sierra 2.0l 8v - Kanske finns hopp ändå? - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Br. Persson - Sneak Drifter, Sierra 2.0l 8v - Kanske finns hopp ändå?   Br. Persson - Sneak Drifter, Sierra 2.0l 8v - Kanske finns hopp ändå? - Sida 3 Icon_minitimesön 16 feb 2014, 15:27

Då var cossiestakar på väg hem. Kolvar löser sig förhoppningsvis snart. Om ingen här har en uppsättning över?

Min fundering nu är var man hittar lager och ringar till bra pris och fin service?
Är det yb-motorsport som gäller om man pratar svenska sidor?
Ebay?

Inte så hemma på just cosworth grejer. finns en hel uppsjö av ringar till dom tydligen.
GIssar att man ska akta sig från alla som heter typ +.5mm och liknande?


Till överst på sidan Gå ner
koffski
Skogenracing Small



Antal inlägg : 23
Age : 35
Namn : Kristoffer
Från : Motala
Kör : "Hulken"
Registration date : 12-03-19

Br. Persson - Sneak Drifter, Sierra 2.0l 8v - Kanske finns hopp ändå? - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Br. Persson - Sneak Drifter, Sierra 2.0l 8v - Kanske finns hopp ändå?   Br. Persson - Sneak Drifter, Sierra 2.0l 8v - Kanske finns hopp ändå? - Sida 3 Icon_minitimesön 16 feb 2014, 15:34

Kastar in en till fundering!

Behöver man köra med cosworth lager?  Br. Persson - Sneak Drifter, Sierra 2.0l 8v - Kanske finns hopp ändå? - Sida 3 Kopfkrat 
Till överst på sidan Gå ner
Arvidsson
Skogenracing Supreme
Arvidsson


Antal inlägg : 520
Age : 28
Namn : Olle
Från : Kilafors
Kör : Ford Sierra Turbo
Registration date : 12-07-24

Br. Persson - Sneak Drifter, Sierra 2.0l 8v - Kanske finns hopp ändå? - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Br. Persson - Sneak Drifter, Sierra 2.0l 8v - Kanske finns hopp ändå?   Br. Persson - Sneak Drifter, Sierra 2.0l 8v - Kanske finns hopp ändå? - Sida 3 Icon_minitimesön 16 feb 2014, 16:43

Du kan använda dig av pintons staklager, beställ grejer från burtonpower.com. Bättre service, frakttid och priser finns nog inte. Enda du behöver är VISA-kort. Smile
Till överst på sidan Gå ner
koffski
Skogenracing Small



Antal inlägg : 23
Age : 35
Namn : Kristoffer
Från : Motala
Kör : "Hulken"
Registration date : 12-03-19

Br. Persson - Sneak Drifter, Sierra 2.0l 8v - Kanske finns hopp ändå? - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Br. Persson - Sneak Drifter, Sierra 2.0l 8v - Kanske finns hopp ändå?   Br. Persson - Sneak Drifter, Sierra 2.0l 8v - Kanske finns hopp ändå? - Sida 3 Icon_minitimeons 23 jul 2014, 23:29

Bättre sent än aldrig? Julen kom tidigt?
Nu har det äntligen dykt upp en låda med en del mumsiga delar cheers 

Cossie kolvar
Cossie stakar med APR bult
Total Seal kolvringar
Hög tryck/flödes oljepump.


Snart dax att börja montera ihop igen. Vi står väl i valet o kvalet o funderar om vi skulle investera i ett sprut eller vänta till nästa säsong.  Ska väl se till att hitta lite inspiration och tid nu så man kan ut och bränna lite däck  Br. Persson - Sneak Drifter, Sierra 2.0l 8v - Kanske finns hopp ändå? - Sida 3 Rita
Till överst på sidan Gå ner
Hamster
Skogenracing Large
Hamster


Antal inlägg : 167
Age : 33
Namn : Kristian
Från : Motala
Kör : Bmw 535D -05, VW Typ 1 -68
Registration date : 10-07-28

Br. Persson - Sneak Drifter, Sierra 2.0l 8v - Kanske finns hopp ändå? - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Br. Persson - Sneak Drifter, Sierra 2.0l 8v - Kanske finns hopp ändå?   Br. Persson - Sneak Drifter, Sierra 2.0l 8v - Kanske finns hopp ändå? - Sida 3 Icon_minitimetis 05 aug 2014, 23:41

Fått hem packboxar till veven idag, väntar bara på sotningssatsen
nu sen kan vi börja bygga motor Smile

Br. Persson - Sneak Drifter, Sierra 2.0l 8v - Kanske finns hopp ändå? - Sida 3 WP_20140728_002

förbereder för ventilgummi-byte Smile
Br. Persson - Sneak Drifter, Sierra 2.0l 8v - Kanske finns hopp ändå? - Sida 3 WP_20140724_004

//Persson junior
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Br. Persson - Sneak Drifter, Sierra 2.0l 8v - Kanske finns hopp ändå? - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Br. Persson - Sneak Drifter, Sierra 2.0l 8v - Kanske finns hopp ändå?   Br. Persson - Sneak Drifter, Sierra 2.0l 8v - Kanske finns hopp ändå? - Sida 3 Icon_minitimeons 06 aug 2014, 22:22

Trevligt
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Sponsored content





Br. Persson - Sneak Drifter, Sierra 2.0l 8v - Kanske finns hopp ändå? - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Br. Persson - Sneak Drifter, Sierra 2.0l 8v - Kanske finns hopp ändå?   Br. Persson - Sneak Drifter, Sierra 2.0l 8v - Kanske finns hopp ändå? - Sida 3 Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Br. Persson - Sneak Drifter, Sierra 2.0l 8v - Kanske finns hopp ändå?
Till överst på sidan 
Sida 3 av 3Gå till sida : Föregående  1, 2, 3
 Liknande ämnen
-
» Odin-Sierra 2,8i Drifter!
» Jonas- Sierra Budeget drifter
» JElfgren - Nissan 200sx S13,5 Drifter
» Delar till Sierra, vart finns det?
» Maranello - Ford Sierra Turbo (megasquirt) : film finns (0,9 laddtryck)

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Projekt Forum-
Hoppa till: