Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014

Gå ner 
+13
Mange
Eriksson
grindborg1
nygge92
stork3n
drzero
Nordhmedh
Tom
Mikael
Storckeen
Kanto
JBlom
Zeon
17 posters
Gå till sida : Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
FörfattareMeddelande
Tom
Skogenracing Large
Tom


Antal inlägg : 108
Age : 39
Namn : Tom
Från : Finland
Kör : Cykel
Registration date : 11-10-20

Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014 - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014   Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014 - Sida 3 Icon_minitimetis 10 sep 2013, 23:34

Zeon skrev:
Brandvägg finns redan , kommer ha den oavsett om tanken är i skuffen eller inte ! Batteriet är på G in i skuffen redan så Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014 - Sida 3 Whistlin 

Men att ha en orginal tank under bilen är ju dö vikt när man kör, onödigt att ha 40-60L i tanken när man kör ca 10-15l max per kör runda som nybörjare Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014 - Sida 3 Znaika 
Okej, dåså Smile bilder på brandväggen skulle vara intressant...
Till överst på sidan Gå ner
Zeon
Skogenracing Large



Antal inlägg : 137
Age : 48
Namn : Tobias Kuru
Från : Guldsmedshyttan
Kör : Vovlo 744 Drift
Registration date : 07-03-18

Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014 - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014   Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014 - Sida 3 Icon_minitimeons 11 sep 2013, 06:43

Tom skrev:
Zeon skrev:
Brandvägg finns redan , kommer ha den oavsett om tanken är i skuffen eller inte ! Batteriet är på G in i skuffen redan så Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014 - Sida 3 Whistlin 

Men att ha en orginal tank under bilen är ju dö vikt när man kör, onödigt att ha 40-60L i tanken när man kör ca 10-15l max per kör runda som nybörjare Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014 - Sida 3 Znaika 
Okej, dåså :)bilder på brandväggen skulle vara intressant...
Ska komma ihåg att fota det.

Har svtsat igen ryggstödet och hatthyllan med plåt i alla håligheter, det är ju rätt öppet i där i en volvo, 0,7mm plåt är det som är svetsat.
Till överst på sidan Gå ner
http://telgedrifting.forum24.se/
Zeon
Skogenracing Large



Antal inlägg : 137
Age : 48
Namn : Tobias Kuru
Från : Guldsmedshyttan
Kör : Vovlo 744 Drift
Registration date : 07-03-18

Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014 - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014   Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014 - Sida 3 Icon_minitimeons 11 sep 2013, 19:33

Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014 - Sida 3 2341-dc5b5d724e954d36de969244eb4d7f4e
Till överst på sidan Gå ner
http://telgedrifting.forum24.se/
stork3n
Skogenracing Large
stork3n


Antal inlägg : 179
Age : 33
Namn : christian
Från : tierp
Kör : audi gt coupe Nissan skyline gtr, bmw turbo
Registration date : 07-09-29

Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014 - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014   Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014 - Sida 3 Icon_minitimeons 11 sep 2013, 20:33

Va i ... Köra drifting med en original 740 med igen lackade rutor ... Inte för att vara den som är den, men hur seriöst satsar du ? Om du inte ens orkar maskera 6 rutor.. För att kunna lacka bilen..
Till överst på sidan Gå ner
Zeon
Skogenracing Large



Antal inlägg : 137
Age : 48
Namn : Tobias Kuru
Från : Guldsmedshyttan
Kör : Vovlo 744 Drift
Registration date : 07-03-18

Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014 - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014   Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014 - Sida 3 Icon_minitimeons 11 sep 2013, 22:58

stork3n skrev:
Va i ... Köra drifting med en original 740 med igen lackade rutor ... Inte för att vara den som är den, men hur seriöst satsar du ? Om du inte ens orkar maskera 6 rutor.. För att kunna lacka bilen..
Alltid roligt att folk reagerar negativt.

Jag har i garaget NYA rutor ligger som ska monteras efter vintern, dom som sitter på får vara under vintern när jag ska ut på is banor.

Till överst på sidan Gå ner
http://telgedrifting.forum24.se/
stork3n
Skogenracing Large
stork3n


Antal inlägg : 179
Age : 33
Namn : christian
Från : tierp
Kör : audi gt coupe Nissan skyline gtr, bmw turbo
Registration date : 07-09-29

Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014 - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014   Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014 - Sida 3 Icon_minitimetor 12 sep 2013, 05:20

Menar bara att du kanske borde lägga ribban lite högre ...
Till överst på sidan Gå ner
Zeon
Skogenracing Large



Antal inlägg : 137
Age : 48
Namn : Tobias Kuru
Från : Guldsmedshyttan
Kör : Vovlo 744 Drift
Registration date : 07-03-18

Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014 - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014   Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014 - Sida 3 Icon_minitimetor 12 sep 2013, 07:27

stork3n skrev:
Menar bara att du kanske borde lägga ribban lite högre ...
Helt rätt.

Ribban ligger högt samtidigt som det hela är lite ploj o tråden med ett leende.

Vill både att man ska bli road och förundrad över det hela.

Det finns delar som inte visas då det kommer senare när vårens start är på plats.

Nu närmast på agendan finns det att bilen ska göras 70% färdig som den är idag med att få dit en tillfällig bensin tank i skuffen, slipa ner lacken och polera upp den, på med dekaler och bygga klart avgasröret så det fungerar !

Ska ha uppvisning av bilen placerad utanför en sponsor nu i höst och då kommer den vara körbar men inte i topp skick.
I denna visning kommer jag även ha digital visning av detaljer gällande bygget a.

Sedan inväntar jag intyg och papper för att kunna börja köra på ett företags område som träning så jag jag kan börja testa fram vad som behöver fixas gällande väghållning, styrning osv.

Tack för att du kommenterade bygget så jag kunde förtydliga mig.
Det kommer tyvärr bli uppdateringar mer sällan nu då detalj jobbet påbörjas samtidigt som dragbilen ska börjas göras iordning.

Iofs så kommer dragbilen att visas i denna tråd men bara i stor drag.

Tobias jocolor 

Till överst på sidan Gå ner
http://telgedrifting.forum24.se/
nygge92
Skogenracing Medium
nygge92


Antal inlägg : 85
Age : 123
Namn : Nygge
Från : GVL
Kör : Litet
Registration date : 10-09-15

Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014 - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014   Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014 - Sida 3 Icon_minitimetor 12 sep 2013, 16:09

Har bara skummat igenom tråden-.-

Vad är det som skall göras på/I motorn?
Till överst på sidan Gå ner
Zeon
Skogenracing Large



Antal inlägg : 137
Age : 48
Namn : Tobias Kuru
Från : Guldsmedshyttan
Kör : Vovlo 744 Drift
Registration date : 07-03-18

Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014 - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014   Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014 - Sida 3 Icon_minitimetor 12 sep 2013, 16:24

nygge92 skrev:
Har bara skummat igenom tråden-.-

Vad är det som skall göras på/I motorn?
Motor är inget bestämt men jag har 3 st extra B230F motorer så det blir nog att bygga på dom cheers 
Till överst på sidan Gå ner
http://telgedrifting.forum24.se/
nygge92
Skogenracing Medium
nygge92


Antal inlägg : 85
Age : 123
Namn : Nygge
Från : GVL
Kör : Litet
Registration date : 10-09-15

Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014 - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014   Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014 - Sida 3 Icon_minitimetor 12 sep 2013, 16:56

Zeon skrev:
nygge92 skrev:
Har bara skummat igenom tråden-.-

Vad är det som skall göras på/I motorn?
Motor är inget bestämt men jag har 3 st extra B230F motorer så det blir nog att bygga på dom cheers 

Okej, tänkte om det blir MS osv
Till överst på sidan Gå ner
Zeon
Skogenracing Large



Antal inlägg : 137
Age : 48
Namn : Tobias Kuru
Från : Guldsmedshyttan
Kör : Vovlo 744 Drift
Registration date : 07-03-18

Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014 - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014   Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014 - Sida 3 Icon_minitimetor 12 sep 2013, 17:12

nygge92 skrev:
Zeon skrev:
nygge92 skrev:
Har bara skummat igenom tråden-.-

Vad är det som skall göras på/I motorn?
Motor är inget bestämt men jag har 3 st extra B230F motorer så det blir nog att bygga på dom cheers 
Okej, tänkte om det blir MS osv
Har en komplett MS-1 v2.2 liggandes oanvänd, den kanske kommer till användning framöver man vet aldrig.drunken 

Men då är ju frågan om man bygger vidare på volvo 4:a eller annan motor.

Getrag låda ska in i den i viket fall som helst, dom håller bättre än volvo's junk !
Till överst på sidan Gå ner
http://telgedrifting.forum24.se/
Storckeen
Skogenracing Extreme
Storckeen


Antal inlägg : 351
Age : 30
Namn : Storck
Från : Tierp
Kör : Volvo 240 M50T , Saab 9-3 Aero coupé
Registration date : 10-02-23

Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014 - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014   Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014 - Sida 3 Icon_minitimetor 12 sep 2013, 17:31

Ta en ZF låda istället för Getrag, ungefär samma priser och dom håller mycket bättre.
Till överst på sidan Gå ner
Zeon
Skogenracing Large



Antal inlägg : 137
Age : 48
Namn : Tobias Kuru
Från : Guldsmedshyttan
Kör : Vovlo 744 Drift
Registration date : 07-03-18

Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014 - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014   Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014 - Sida 3 Icon_minitimetor 12 sep 2013, 20:22

Storckeen skrev:
Ta en ZF låda istället för Getrag, ungefär samma priser och dom håller mycket bättre.
Tackar.... får se om det kommer fram någon då....
Till överst på sidan Gå ner
http://telgedrifting.forum24.se/
Zeon
Skogenracing Large



Antal inlägg : 137
Age : 48
Namn : Tobias Kuru
Från : Guldsmedshyttan
Kör : Vovlo 744 Drift
Registration date : 07-03-18

Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014 - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014   Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014 - Sida 3 Icon_minitimefre 13 sep 2013, 08:33

Lägger in en dräpare, får belacker från folk att jag inte vet vad jag sysslar med, för 2 år sedan flyttade jag från Södertälje och har inte kört drifting sedan dess, innan dess var det upphåll då jag var arrangör av event.

Tja vad säger man...

Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014 - Sida 3 P4sg
Till överst på sidan Gå ner
http://telgedrifting.forum24.se/
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014 - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014   Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014 - Sida 3 Icon_minitimefre 13 sep 2013, 08:52

Är det någon här som tvivlar på dina egenskaper som arrangör?

Det diskussion handlar om är att du inte är så seriös när det gäller din bil och viss skepsis ang om det kommer funka bra att drifta med. Jag trodde först att du skämta med oss när du lackade rutor och allt uten att maskera plus att du går ut hårt med att du är sponsrad men allt du har är en volvo med orginalmotor.

Kan väl tycka att få man spons av en bilskrot så finns det rätt fina möljigheter att göra något riktigt ballt, en gammal orginalvolvo är ju faktiskt lika spännande som oskivat bröd.

Inget ont i dina kunskaper så men du har kanske inte valt den roliga vägen när det gäller bil och motor
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Zeon
Skogenracing Large



Antal inlägg : 137
Age : 48
Namn : Tobias Kuru
Från : Guldsmedshyttan
Kör : Vovlo 744 Drift
Registration date : 07-03-18

Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014 - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014   Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014 - Sida 3 Icon_minitimefre 13 sep 2013, 09:15

Mikael skrev:
Är det någon här som tvivlar på dina egenskaper som arrangör?

Det diskussion handlar om är att du inte är så seriös när det gäller din bil och viss skepsis ang om det kommer funka bra att drifta med. Jag trodde först att du skämta med oss när du lackade rutor och allt uten att maskera plus att du går ut hårt med att du är sponsrad men allt du har är en volvo med orginalmotor.

Kan väl tycka att få man spons av en bilskrot så finns det rätt fina möljigheter att göra något riktigt ballt, en gammal orginalvolvo är ju faktiskt lika spännande som oskivat bröd.

Inget ont i dina kunskaper så men du har kanske inte valt den roliga vägen när det gäller bil och motor
Laughing  japp det är lite skratt retande.

Som jag ser det just nu och även sagt tidigare så bygger jag på det jag har just nu, om det kommer in bättre motor under vintern klagar inte jag men som det är nu så får jag hålla mig till volvo motorn.

Sen fick jag bra rekomendationer om växellåda och kommer inrikta mig på ZF modellen.

Klart högst på listan finns bättre motor men man tager vad som är tillgängligt just nu.

Genom att bygga en bil som denna så följer min sponsor med i utvecklingen och det är lättaste sättet för mig att få honom att vilja ställa upp med bättre saker sen.

Så samtidigt som man känner att detta inte kommer räcka till så vet man att det kan öppna bättre dörrar när denna är klar. cheers 

Men om jag fick välja hade jag valt en annan kaross som han har ståendes exemplevis bygga på en sent 80 tals Toyota Celica kaross som saknar motor, inredning  men har framvagn & bakvagn monterad !

Alla bra och dåliga kommentarer triggar mig att köra på mer och jag blir bara glad över alla inlägg för det visar att det som är fel kan göras bättre och det som är bra ska vara bättre.

Sedan sitter och och granska alla andras byggen för att snappa upp bra konstuktioner !

Nog om detta, idag ska kompisen lacka backluckan på min bruks bil medans jag ska bygga avgas system samt montera den " TILLFÄLLIGA RACE TANKEN " i bakluckan !

Observera tillfällig betyder att detta är inte den som ska vara i under körningar osv utan en tank jag ha tills jag kan köpa en race tank !

/ Tobias !
Till överst på sidan Gå ner
http://telgedrifting.forum24.se/
Zeon
Skogenracing Large



Antal inlägg : 137
Age : 48
Namn : Tobias Kuru
Från : Guldsmedshyttan
Kör : Vovlo 744 Drift
Registration date : 07-03-18

Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014 - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014   Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014 - Sida 3 Icon_minitimelör 14 sep 2013, 08:47

Fick min baklucka fixar av Jimmy A igår.
Den var svart med bruna rost inslag.

Han slipade ner den, grundade och lackade.
Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014 - Sida 3 1277181_642372379127214_1170207544_o


Riktigt snyggt !

Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014 - Sida 3 1239303_642372385793880_1954666807_o

Dåliga mobil bilder....
Till överst på sidan Gå ner
http://telgedrifting.forum24.se/
Kanto
Skogenracing Supreme
Kanto


Antal inlägg : 968
Age : 31
Namn : Petter
Från : Gävle
Kör : Volvo & Ford
Registration date : 07-05-11

Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014 - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014   Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014 - Sida 3 Icon_minitimesön 15 sep 2013, 11:04

Ser ju ut att vara rost kvar? Eller vad är det för ojämnheter kring hålen och torkararmen?
Till överst på sidan Gå ner
Zeon
Skogenracing Large



Antal inlägg : 137
Age : 48
Namn : Tobias Kuru
Från : Guldsmedshyttan
Kör : Vovlo 744 Drift
Registration date : 07-03-18

Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014 - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014   Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014 - Sida 3 Icon_minitimesön 15 sep 2013, 16:19

När det gäller där reg skylten sitter så är det rost, ska täckas av en skylt och en list, runt torkaren vart det skumt på kortet men itne i verkligheten, jämn och fin !
Till överst på sidan Gå ner
http://telgedrifting.forum24.se/
Kanto
Skogenracing Supreme
Kanto


Antal inlägg : 968
Age : 31
Namn : Petter
Från : Gävle
Kör : Volvo & Ford
Registration date : 07-05-11

Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014 - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014   Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014 - Sida 3 Icon_minitimemån 16 sep 2013, 07:23

Zeon skrev:
När det gäller där reg skylten sitter så är det rost, ska täckas av en skylt och en list, runt torkaren vart det skumt på kortet men itne i verkligheten, jämn och fin !
Så du menar att du har gjort dej mödan att demontera luckan från bilen och sedan demonterat skylt, list och diverse detaljer för att sedan tänka att "äh Dedär syns inte sen iallafall".



Senast ändrad av Kanto den mån 16 sep 2013, 11:27, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
JBlom
Skogencrew
JBlom


Antal inlägg : 6140
Age : 42
Namn : JBlom
Från : Gävle
Kör : Luftkylt igen! :)
Registration date : 06-10-11

Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014 - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014   Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014 - Sida 3 Icon_minitimemån 16 sep 2013, 07:40

Nu får det nog vara lite skärpning. Var och en gör som man själv vill å det är inte upp till någon annan att lägga sig i! Tycker det är lite väl hård attityd i denna tråd!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.luftschutzracing.com
Zeon
Skogenracing Large



Antal inlägg : 137
Age : 48
Namn : Tobias Kuru
Från : Guldsmedshyttan
Kör : Vovlo 744 Drift
Registration date : 07-03-18

Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014 - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014   Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014 - Sida 3 Icon_minitimemån 16 sep 2013, 08:49

JBlom skrev:
Nu får det nog vara lite skärpning. Var och en gör som man själv vill å det är inte upp till någon annan att lägga sig i! Tycker det är lite väl hård attityd i denna tråd!
cheers 


Det tråkiga arbete pågår just nu att göra klart skuffen för tank & batteri, då jag saknat nyckel till garaget så har det gått segt men nyckel kommer idag.

Nu är frågan om jag kan ta mig och hämta en bil i Fagersta eller inte, det är en 520i

Är det värt att flytta över den in i Volvon ?
Lådan ska jag ha i varje fall !

Eller är det lika bra att bygga på Volvo 4 med turbo under vintern ?

Vad tycker ni ? scratch 
Till överst på sidan Gå ner
http://telgedrifting.forum24.se/
Zeon
Skogenracing Large



Antal inlägg : 137
Age : 48
Namn : Tobias Kuru
Från : Guldsmedshyttan
Kör : Vovlo 744 Drift
Registration date : 07-03-18

Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014 - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014   Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014 - Sida 3 Icon_minitimemån 16 sep 2013, 09:14

Då jag nu ligger sjuk, sängliggandes med en laptop i knät så kan man alltid göra nåt med bilen !

Skissar ide på placering av reklam och logo's

Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014 - Sida 3 Ref5

Jäävla influensa No 
Till överst på sidan Gå ner
http://telgedrifting.forum24.se/
Tom
Skogenracing Large
Tom


Antal inlägg : 108
Age : 39
Namn : Tom
Från : Finland
Kör : Cykel
Registration date : 11-10-20

Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014 - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014   Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014 - Sida 3 Icon_minitimemån 16 sep 2013, 10:43

Zeon skrev:
Nu är frågan om jag kan ta mig och hämta en bil i Fagersta eller inte, det är en 520i

Är det värt att flytta över den in i Volvon ?
Lådan ska jag ha i varje fall !

Eller är det lika bra att bygga på Volvo 4 med turbo under vintern ?

Vad tycker ni ? scratch 
Är det M20 eller M50 motor i BMW'n? Iaf, jag tycker du skall behålla volvo motorn och lägg på turbo. Har du tur kan du hitta massor med godis till den på skroten, t.ex K eller VX3 kam, 531 topp, större spridare än original...
Till överst på sidan Gå ner
Zeon
Skogenracing Large



Antal inlägg : 137
Age : 48
Namn : Tobias Kuru
Från : Guldsmedshyttan
Kör : Vovlo 744 Drift
Registration date : 07-03-18

Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014 - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014   Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014 - Sida 3 Icon_minitimemån 16 sep 2013, 11:11

Tom skrev:
Zeon skrev:
Nu är frågan om jag kan ta mig och hämta en bil i Fagersta eller inte, det är en 520i

Är det värt att flytta över den in i Volvon ?
Lådan ska jag ha i varje fall !

Eller är det lika bra att bygga på Volvo 4 med turbo under vintern ?

Vad tycker ni ? scratch 
Är det M20 eller M50 motor i BMW'n? Iaf, jag tycker du skall behålla volvo motorn och lägg på turbo. Har du tur kan du hitta massor med godis till den på skroten, t.ex K eller VX3 kam, 531 topp, större spridare än original...
Vet inte vad det är för motor.

K kammen och VX3 kammen har jag hört av många är bra, sitter inte K kammen på mekaniska inspruts motorn orginal ? större spridare har jag liggandes, svarta från en 740 turbo , kan börja med dom eller vad rekomenderar du ? Bilar och modeller jag kan kolla på och ta spridare från ?
Till överst på sidan Gå ner
http://telgedrifting.forum24.se/
Sponsored content





Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014 - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014   Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014 - Sida 3 Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Zeon & Jimmy - drifting bilar för 2014
Till överst på sidan 
Sida 3 av 5Gå till sida : Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
 Liknande ämnen
-
» Jimmy´s - Civic Si Coupe (The only one in the country)
» Jimmy - Sierra BOB Update 2/8 2017 Sammandrag säsong 2017
» Jimmy och Karlsson - Hellkart - DET BALLAR UR! dubbelupdate 2/10
» B/F: Era fräna bilar
» Mina nya bilar :D

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Projekt Forum-
Hoppa till: