Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Behöverhjälp med beställning för att renovera V6 BoB

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Jimmy
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 355
Age : 37
Namn : Jimmy
Från : Kalmar
Kör : Bil och Mc
Registration date : 07-04-28

Behöverhjälp med beställning för att renovera V6 BoB Empty
InläggRubrik: Behöverhjälp med beställning för att renovera V6 BoB   Behöverhjälp med beställning för att renovera V6 BoB Icon_minitimeons 28 aug 2013, 19:28

Jaha, hösten närmar sig å Sierran ska få en BOB transplantation. Men ska riva ner maskin å gå igenom den innan jag plockar i den i sierran.
Har varit inne å kikat på burtonpower men tycker sidan är så jävla rörig Sad Man väljer ju cologne V6 men då får man ju med en massa annat som inte är av intresse.

Har iaf lyckats leta mig till top end å bottom end gasket set till boben. Släpor till kamkedjan vä+hö+övre styrskena å så kedjan såklart.
Skulle vilja ha arp till bottendelen å topparna. Tror jag hittade till bottendelen men inget till topparna. Bör man byta lite andra grejer också när man ändå är igång? Vad brukar mer bli slitet?

Misstänker att Macce eller grey kan fylla i om jag missat nått?

Tack på förhand!

// Jimmy
Till överst på sidan Gå ner
Grey
Skogencrew
Grey


Antal inlägg : 2023
Age : 42
Namn : Jocke
Från : 08-land
Kör : Ford P100
Registration date : 06-10-30

Behöverhjälp med beställning för att renovera V6 BoB Empty
InläggRubrik: Sv: Behöverhjälp med beställning för att renovera V6 BoB   Behöverhjälp med beställning för att renovera V6 BoB Icon_minitimetor 29 aug 2013, 10:06

Om du ändå river isär så är det nog vettigt att byta alla lager, framför allt vevstakslagren.

Annars är du på rätt spår. Topparna behöver sällan göras något åt men ibland om tidigare ägare kört med dålig glykol så har man lite uppäten alu vid vattenkanalerna. Är detta grovt så bör man svetsa och plana men oftast så är det inga problem.

ARP till topparna är det lite klurigare med, jag vet att det snackas om att det är samma som till YB Cosworth men då får man köpa två paket vilket känns överdrivet. Mät upp längd och kör med 12:9 bult istället, det kommer hålla.
Ska du överladda så passa på att o-ringa blocket.
Då har du en maskin som håller för mycket ladd!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.racemovie.se
Jimmy
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 355
Age : 37
Namn : Jimmy
Från : Kalmar
Kör : Bil och Mc
Registration date : 07-04-28

Behöverhjälp med beställning för att renovera V6 BoB Empty
InläggRubrik: Sv: Behöverhjälp med beställning för att renovera V6 BoB   Behöverhjälp med beställning för att renovera V6 BoB Icon_minitimetor 29 aug 2013, 19:08

Ska riva å kontrollera lagerna, ser dom okej ut så byter jag dom antagligen inte. Får se lite hur det blir, är samtidigt dumt å inte göra det när man har den nere. Är helt enkelt ett problem man tar när man kommer dit! Smile Men hur många släpor är det? fyra st totalt + den övre skenan? Hittade bara 2 olika skenor på burton, åtgår det två av varje eller?

Tack för hjälpen!
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Behöverhjälp med beställning för att renovera V6 BoB Empty
InläggRubrik: Sv: Behöverhjälp med beställning för att renovera V6 BoB   Behöverhjälp med beställning för att renovera V6 BoB Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Behöverhjälp med beställning för att renovera V6 BoB
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Renovera toppen!
» renovera turbo
» Megasquirt beställningstråd, nån som ska hänga på vid beställning?
» Beställning av Skogenracing Tröjor..(M,L, T-shirt finns kvar! 31/8)

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Allmänt-
Hoppa till: