Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 _Macce_ - "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU !

Gå ner 
+26
XeroZ
sjöblom!
JElfgren
Veteranhenke
Håcke
Arvidsson
bosse
Jobio
Junas
wille61
Grey
PLO
Limpdjur
Daniel
Kanto
Björsby tuning
Eriksson
Bitter_
Alex_S
Alexander92
Mikael
Mancs
krille_CoX
Fjellström
Jättemackan
_Macce_
30 posters
Gå till sida : Föregående  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Nästa
FörfattareMeddelande
_Macce_
Skogenracing Elite
_Macce_


Antal inlägg : 1258
Age : 34
Namn : Marcus
Från : Norrköping
Kör : Överladdad Ford
Registration date : 07-03-23

_Macce_  -  "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU ! - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Sv: _Macce_ - "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU !   _Macce_  -  "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU ! - Sida 10 Icon_minitimemån 13 jul 2015, 19:36

nya stift och ny kabel löste ej problem.
Byter vr givare nu .... Reset boxen brukar det handla om störningar i jord till tex kaross?
Läst om Flera som haft trubbel med kablar stift osv . ..
Problem kommit smygande som sagt, först endast på hög last över 4500 sen tidigare hela tiden
Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/pages/Team-Vebotrim/143643252347044?ref
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

_Macce_  -  "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU ! - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Sv: _Macce_ - "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU !   _Macce_  -  "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU ! - Sida 10 Icon_minitimemån 13 jul 2015, 20:13

Ja jord kan störa mycket om det är problem. Hur mycket dwell till spole ?
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
_Macce_
Skogenracing Elite
_Macce_


Antal inlägg : 1258
Age : 34
Namn : Marcus
Från : Norrköping
Kör : Överladdad Ford
Registration date : 07-03-23

_Macce_  -  "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU ! - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Sv: _Macce_ - "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU !   _Macce_  -  "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU ! - Sida 10 Icon_minitimemån 13 jul 2015, 20:32

Körde 3ms när problem var på hög last och uppe i varv. Sänkte till 2ms då fick jag 3 rena svep innan boxen dog . Nu resetar den lite när som . Funderar på om Fläktstyrningen kan ha gjort nå fel
Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/pages/Team-Vebotrim/143643252347044?ref
sjöblom!
Skogenracing Large



Antal inlägg : 251
Age : 32
Namn : philip sjöblom
Från : Sandared
Kör : Audi A6 2.7t, Opel omega 3000T, Beach buggy
Registration date : 09-10-25

_Macce_  -  "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU ! - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Sv: _Macce_ - "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU !   _Macce_  -  "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU ! - Sida 10 Icon_minitimelör 01 aug 2015, 22:04

Såg dig idag på actionmeet, du verkade ha problem? :/
Till överst på sidan Gå ner
_Macce_
Skogenracing Elite
_Macce_


Antal inlägg : 1258
Age : 34
Namn : Marcus
Från : Norrköping
Kör : Överladdad Ford
Registration date : 07-03-23

_Macce_  -  "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU ! - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Sv: _Macce_ - "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU !   _Macce_  -  "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU ! - Sida 10 Icon_minitimemån 03 aug 2015, 19:39

Större uppdatering kommer. Bl.a
Maxxecu monterat, bromsning och GZ...Mantorp Park osv...
Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/pages/Team-Vebotrim/143643252347044?ref
sjöblom!
Skogenracing Large



Antal inlägg : 251
Age : 32
Namn : philip sjöblom
Från : Sandared
Kör : Audi A6 2.7t, Opel omega 3000T, Beach buggy
Registration date : 09-10-25

_Macce_  -  "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU ! - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Sv: _Macce_ - "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU !   _Macce_  -  "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU ! - Sida 10 Icon_minitimemån 03 aug 2015, 22:35

Gött! Ser gärna vad du har upplevt för skillnad efter du bytt kam? Närmar sig uppstart för min m30 i asconan och tänkte byta kam osv i vinter Smile
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

_Macce_  -  "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU ! - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Sv: _Macce_ - "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU !   _Macce_  -  "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU ! - Sida 10 Icon_minitimeons 05 aug 2015, 19:23

Du har väl inte krypit ner och gömt dig under en sten bara för det gått lite åt pipan Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
_Macce_
Skogenracing Elite
_Macce_


Antal inlägg : 1258
Age : 34
Namn : Marcus
Från : Norrköping
Kör : Överladdad Ford
Registration date : 07-03-23

_Macce_  -  "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU ! - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Sv: _Macce_ - "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU !   _Macce_  -  "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU ! - Sida 10 Icon_minitimetor 06 aug 2015, 19:27

Var efter mantorp på g att rensa motorolja med lite vattenrester och rensa kylarsystem med gammal olja osv...tömde ut olja (vaniljsås)...började köra runt vatten med drev till vattenpump och bytte ut vatten i omgångar, kom ut massa olja.

Dagen efter skulle ny motorolja i. blev överfullt snabbt på sticka. tog bort plugg i tråg och kom ledigt ut 1-2 liter vatten Very Happy.

Har felsökt, trycksatt expansion och det sprutar rent vatten ur oljekanaler i topp osv...
tror blocket är sprucket och vatten kryper in i pinnbulthålen och upp genom topp.
eller så är packning eller topp kass.

Hur som helst behövs en översyn, alltså ut och dela på allt igen.
eventuellt nytt block (igen!).

Denna sommar blev totalt misslyckad, jag har tillbringat hela sommaren i garaget när jag inte arbetat för att tjäna pengar som skjuts rakt in i bygget... den jävlas nått enormt känns det som.
Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/pages/Team-Vebotrim/143643252347044?ref
bosse
Skogenracing Supreme



Antal inlägg : 659
Age : 37
Namn : Bosse
Från : BRO/STHLM
Kör : allt för många bilar
Registration date : 10-06-16

_Macce_  -  "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU ! - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Sv: _Macce_ - "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU !   _Macce_  -  "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU ! - Sida 10 Icon_minitimefre 07 aug 2015, 02:21

Bara kämpa på o hålla ut!!!
Till överst på sidan Gå ner
_Macce_
Skogenracing Elite
_Macce_


Antal inlägg : 1258
Age : 34
Namn : Marcus
Från : Norrköping
Kör : Överladdad Ford
Registration date : 07-03-23

_Macce_  -  "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU ! - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Sv: _Macce_ - "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU !   _Macce_  -  "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU ! - Sida 10 Icon_minitimefre 07 aug 2015, 18:45

ska väl riva av toppen iaf och ta en titt Wink
Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/pages/Team-Vebotrim/143643252347044?ref
bosse
Skogenracing Supreme



Antal inlägg : 659
Age : 37
Namn : Bosse
Från : BRO/STHLM
Kör : allt för många bilar
Registration date : 10-06-16

_Macce_  -  "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU ! - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Sv: _Macce_ - "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU !   _Macce_  -  "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU ! - Sida 10 Icon_minitimefre 07 aug 2015, 22:20

De låter som en bra ide!
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

_Macce_  -  "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU ! - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Sv: _Macce_ - "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU !   _Macce_  -  "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU ! - Sida 10 Icon_minitimelör 08 aug 2015, 08:22

Lägg lite tid på den vita, den kommer funka direkt istället!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
_Macce_
Skogenracing Elite
_Macce_


Antal inlägg : 1258
Age : 34
Namn : Marcus
Från : Norrköping
Kör : Överladdad Ford
Registration date : 07-03-23

_Macce_  -  "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU ! - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Sv: _Macce_ - "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU !   _Macce_  -  "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU ! - Sida 10 Icon_minitimesön 09 aug 2015, 02:55

Kanske får ett ryck i höst och tar den på en provtur iaf för att se om lådan funkar osv.

Liten update kring den sjuka veckan med avslutning på Action Meet förra helgen.

_Macce_  -  "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU ! - Sida 10 11755873_1002384813139546_2176965646431681862_n
_Macce_  -  "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU ! - Sida 10 1003375_1002780253100002_4575663248986059908_n
Började med att efter all felsökning så fick vi möjlighet att byta till Maxxecu sprut med en nybyggd härva. Bytes smidigt på ett par timmar osv.
Efter lite pill med tändiställnigar osv fick vi igång bilen sent, vi avslutade och fortsatte dagen därpå.
Då startade inte ens bilen....nehe ?!?!

Felsökning igen...
Mitt i allt byter vi tändspole (en mototron) till en vi lånat men som inte gjorde någon skillnad när Megasquirtet satt monterat.
Då startade bilen direkt utan problem.
Så alla problem med tändning tidigare och alla klippningar var pga en dålig tändspole !

_Macce_  -  "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU ! - Sida 10 11781811_1002940293083998_7677380497038959644_n

Nog om det !
Med ny tätning på K31an och med Maxxecu var vi nu redo för dyno hos GZ Racing med Jocke bakom spakarna !

_Macce_  -  "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU ! - Sida 10 10402924_10204182316190371_3797059848434145518_n

Efter lite tuning och ett krångligt stiftbyte hittade 400 hk ut på naven på 0,8 ladd och det såg bra ut.
Vi hade tänkt försöka ge oss på 600:ingen på hjulen för att vara nöjda.

Vi körde på och efter ett tag stod mätaren på 1,7 kg och 585 hk på naven och närmare 770 nm.
Efter en kort diskussion polare imellan sa vi till Jocke att prova med några hekto till sen ger vi oss.
Nästa pull slirade kopplingen...
Det krävdes en sänkning til 1,5kg för att få den att greppa igen, och det är på det laddet vi drog ett effektpapper på.
MYCKET nöjda trots lite meck på plats, det höll ihop och trots allt får man vara extremt nöjd med effekten.
Tack till GZ !

https://video-ams3-1.xx.fbcdn.net/hvideo-xfp1/v/t42.1790-2/11778358_1003900619654632_1639373489_n.mp4?efg=eyJybHIiOjM2NSwicmxhIjo1MTJ9&rl=365&vabr=203&oh=5375ac41f4d0a47a1b937d4c4b4767b4&oe=55C6C615

_Macce_  -  "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU ! - Sida 10 11846602_1009590175752343_3302892131014845666_n


Direkt efter hemkomst, 1,5kg i klippet.
Bra skillnad i knuff mot tidigare!
Det handlar med största säkerhet om 100 hjulhk ökning, och det känns !
I ärlighetens namn släppte jag av rätt snabbt på 4an för jag inte vågade hålla i mer Very Happy
Rätt galen känsla i bilen ! Precis som jag vill ha.

Men snabbt var oturen framme !
Redan direkt efter klippet ovan knackade det om vevlager och oljetryck var mycket dåligt !
Förmodligen pga vatten som letat sig ner i tråg, oljan måste blivit supertunn och vid mycket värme där stack 2 vevlager direkt !

Hur som helst, detta skedde alltså på tisdagkvällen.
redan samma kväll låg motor på pall vid sidan av bilen.

Onsdag splittade vi gamla motorn och plockade ihop den nya, vi använde oss av samma topp som tidigare men bytte till en annan komplett botten.

Torsdags monterades motorn ner och sista köret drog ut på tiden så provkörning fick bli Fredag (dagen före action meet)

_Macce_  -  "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU ! - Sida 10 11221416_1005225212855506_5893117278777274889_n
_Macce_  -  "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU ! - Sida 10 11822683_1005225236188837_573401202015171596_n

På Fredags eftermiddagen rullades den ut för en första provkörning.
Oljetryck var bra, vattentemp bra, allt bra !
Körde på grundladd 0,8 kg vilket är precis lagom och den ända som egentligen är körbart i en sånhär bil.
På vägen tillbaka när jag bara gled märkte jag att laddlampan lös, tänkte att generatorn var dålig för den laddar inte vid start på tomgång utan att man varvar till den en gång.
Fortsatte köra någon minut, när jag av ren slump slog en titt på vattentemp......110-120 grader affraid
stängde av bilen direkt och rullade mot kanten och öppnade luftskruv till termostathus osv.

_Macce_  -  "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU ! - Sida 10 11703374_1005475356163825_2580059513363293297_n

Visade sig att drivrem hade gått av Shocked
En ny rem fixades på plats och nytt vatten fylldes.
På vägen tillbaks testades bilen rejält för att se på hållbarhet, samtliga tempraturer var klockrena osv.
Men vid återkomst öppnade jag expansion och luftskruv då rann det ut ren motorolja utan vattenblandning ur luftskruven och chokladmousse ur expansion _Macce_  -  "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU ! - Sida 10 18_crazy


Här var vi 2-3 pers som gav upp...vi såg framför oss en skön dag på läktaren istället för att stressa ihop nått och köra själva.
Men någon hade andra planer och började sakta prata in oss om att byta topp som vi antog var sprucken, antingen sedan tidigare eller pga kokning.. vi såg inte mycket andra alternativ på problemet.
Efter någon minut var vi på samma bana alla och började riva kl 17.00 fredag eftermiddag.
Följande dygn är mycket luddigt i minnet !

_Macce_  -  "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU ! - Sida 10 11817002_1005708179473876_2023082914602456763_n

Att riva ur det gamla var inga problem, men att plocka isär 2 toppar för att sen plocka ihop en komplett drog ut på tiden.
Givetvis jävlades ringarna på packningen vid montering också så vi fick lyfta om ett par gånger.


Kl 04 någon gång rullar vi ut igen för att testa bilen... vi har ca 4 timmar till man kan börja besikta på Mantorp.
Bilen fungerar bra, allt lugnt.
Vi är med på att oljerester samt vatten ligger kvar i kylare, block etc så vi kör igenom vatten och luftar system så gott det går precis före lastning.
Startar bilen för att köra fram till kärran, då rasslar det nått så enormt från motorn.
Nu suckar alla rejält, vad är fel ?
Jag tänkte på kedjespännaren, glömde vi nått i den osv?

Vi spånar i problemet medans vi lastar.
Kl är runt 05, vi har planerat avfärd mot mantorp kl06.
Innebär för folk att åka hem, förbereda sig på runt 1 timma för att sedan ge sig av för en heldag på ett varmt mantorp när många redan varit vakna nästan 24 timmar och meckat de senaste 12.

Lyfte ventilkåpa och såg att ventilspelet ställt om sig, drog låsmuttern för löst på samtliga... tror 2 stod kvar på rätt spel.
Yes !! Vi besiktar på mantorp, ställer spelet i depå...sen sätter vi 9an...simple as that !

_Macce_  -  "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU ! - Sida 10 11813369_1005840796127281_482063869448370796_n

Spel ställdes i depå i vi var ute ganska tidigt i line ändå.
I,om stressen har vi ingen launch...har aldrig provat slicksen alls med nya turbon osv.
Väljer att köra 1,5 kg ladd direkt för att försöka sätta en skaplig tid direkt på morgonen.
Launchen var inställd endast på känn i depå med dator.
Väl nere på startrakan byggde den inget alls och var ställt aningen lågt i varv 4,500 tror jag det var.

https://youtu.be/_u_Ryi24MsI?t=1168
Sätter sig bra antar jag, sen finns inget ladd alls som skjuter på så bilen studdsar tillbaka.
Även ställbara coils bak med hårdhet osv är otestat så ställt på känn.
Laddet smackar till bra en bit in på 2a växlen då börjar det röra på sig.
Jag fullgasväxlar till 3an...resulterar i ett högt boom som flyttar ljuddämparen in i bilen !
så när jag passerat mål sitter jag i en bil fylld med avgaser _Macce_  -  "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU ! - Sida 10 Av-26

Upp i depå och kollar vatten, ser grumligt ut och lite väl olika färger men kan som sagt vara rester som det plockat upp och dragit runt.

I andra repan skiter jag i launchen och frivarvar uppåt 5.500 istället.
Känns som det är en bättre start, 2an sitter också bra och känns som det ska bli förbättring.
När 3an ska i förlorar jag driv och gaspedal går i botten och stannar där.
Gasvajer går alltså av och jag rullar resten av rakan....

Klipper och klistrar i depå och får till det med gamla vajern.

I sista repan för dagen möter jag garagepolaren i hans e36 M50 2,8 turbo.
bromsade 638 på hjulen hos maxxtuning med en PT6262 och 1,9 ladd.
Han hade 10,63sec 210km/h som best för dagen.

Jag tänkte inte alls på att hålla igen, så jag drog varvstopp och var med på gran.
Grönt....boom jag kommer ingenstans....ingående axlen på diffen av igen cheers och ett misslyckat action meet 2015 var ett faktum !

Iom att avgasröret hamnade i bilen fick jag för mig att den gick på 5 burk och att jag saknade mos nedför rakan.
Men 215 km/h bevisar väl att det ändå fanns effekt där om man tänker på vilket kass driv jag hade de första 25 metrarna.
Tror 1,85 blev 60fot i första repan som blev 10,93 215/kmh.
en annan grej som lutar åt det positiva är att polaren med e36 aldrig kom upp i mer än 215km/h slutfart heller.

Inför sista repan mot e36 vred jag upp och tänkte köra 1,7 kg...

Så frågorna är, vad hade sluthastighet blivit med bättre start med launch ?
Runt 1,60 i 60fot istället för 1,83 och vad hade mer ladd ovanpå det gett ? Very Happy

Hela söndagen sovs bort.

På måndagen efter action meet tänkte vi byta motorolja och rensa vattensystem.
tömde tråget och började byta vatten.
Dagen efter fyllde jag på ny motorolja men blev förvånad när stickan visade överfullt !

Tog bort plugg i tråg och 1-2 liter vatten rinner ut före motorolja kommer.

Efter det står bilen alltså fram tills idag då toppen lyfts igen och blocket visar sprickor genom toppbult och vattenkanal på 3-4 cylindrar, endast på avgassidan.

Har läst på och stött på några andra som råkat ut för spruckna block med vatten oljablandning som resultat vid dragning till 120nm med arp.
Jag vakumsög ut vatten ur bulthålen i blocket, men skit kan ha varit kvar.

Nu söker vi ny botten igen.
Så planerar montera allt igen med ny coooperring, botten samt dra mindre nm denna gång.
Inga andra teorier om vad som kan gått snett.
Förra året funka 120nm prima, jag efterdrog toppen 2 gånger också till samma moment.
Momentnyckeln i sig är ett osäkert kort ska sägas!
en biltema nyckel med 5-6 år bakom sig !

Detta lär lösa sig och senioren lär få smaka igen !
Här i Norrköping har vi i början på septemper ett strippen evenemang på F13 bråvalla flygfällt med tidtagning av Nitroz.
Opreppat.
Vet inte om västervik eller Kjula har evenemang kvar ?
Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/pages/Team-Vebotrim/143643252347044?ref
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

_Macce_  -  "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU ! - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Sv: _Macce_ - "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU !   _Macce_  -  "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU ! - Sida 10 Icon_minitimesön 09 aug 2015, 09:15

Härlig uppdatering Smile dock jäkligt tråkigt med allt strul ni haft men verkar vara ett härligt gäng som bara kör på!

Ang slutfarterna så tycker jag väl egentligen det saknas minst 10km/h på sierran, försökte lyssna på filmen men låter att gå rätt rent. En dålig start påverkar inte slutfarten speciellt mycket alls. I ditt fall låter det som att det är registret, kolla bromskurvan, du har lite mer än 1000varv att åka på med mycket effekt. En mindre snurra t.ex en hx40 eller jockes 2045 skulle bredda registret 1000varv till. Hur såg loggarna ut vid växling?

Fast nu är det en enda repa så säger egentligen inte så mycket

Kjula har en till kvar, vi kommer köra ett helt gäng på Lunda fältet 23 augusti och är väl 26mil för er så inte så farligt. www.landracing.se vore sjukt kul om ni också dök upp Very Happy

Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Jobio
Skogenracing Extreme
Jobio


Antal inlägg : 490
Age : 51
Namn : Johan Biörs
Från : Insjön
Kör : Ford Granada 2,9TIC Honda Blackbird
Registration date : 13-10-05

_Macce_  -  "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU ! - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Sv: _Macce_ - "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU !   _Macce_  -  "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU ! - Sida 10 Icon_minitimetis 11 aug 2015, 07:02

Tråkigt med allt strul (Vet hur det är) men håller med Mikael om att det var en härlig uppdatering.

Bra jobbat Macce Smile
Till överst på sidan Gå ner
_Macce_
Skogenracing Elite
_Macce_


Antal inlägg : 1258
Age : 34
Namn : Marcus
Från : Norrköping
Kör : Överladdad Ford
Registration date : 07-03-23

_Macce_  -  "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU ! - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Sv: _Macce_ - "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU !   _Macce_  -  "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU ! - Sida 10 Icon_minitimetis 11 aug 2015, 22:24

Ja precis micke. Repan är så luddig.
avgasröret flög ju in i bilen vid växling till 3an. är möjligt att jag tvekade och släppte för ett ögonblick eller nått... det är så svårt att avgöra på den där repan... men kommer ihåg att det kändes aningen kraftlöst på nått sätt ändå.

Försökte kolla logg i depå... men loggningen var avstängd i Maxxecu Sad.
Bilen står f,ö och vilar iväntan på ny motor ska dyka upp och hinkas i.
Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/pages/Team-Vebotrim/143643252347044?ref
_Macce_
Skogenracing Elite
_Macce_


Antal inlägg : 1258
Age : 34
Namn : Marcus
Från : Norrköping
Kör : Överladdad Ford
Registration date : 07-03-23

_Macce_  -  "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU ! - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Sv: _Macce_ - "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU !   _Macce_  -  "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU ! - Sida 10 Icon_minitimefre 21 aug 2015, 06:45

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1015895168455177&id=143643252347044&fs=0

Goda nyheter här... nu verkar det lira.

Blev massa med hårda mil i förrgår, kördes en sväng på fordonsträff igårkväll också.
1,5 kg i klippet...bra klipp i Forrden !! Drar en bra bit på fyran och bör passera runt 220 före 5an slängs i.
Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/pages/Team-Vebotrim/143643252347044?ref
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

_Macce_  -  "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU ! - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Sv: _Macce_ - "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU !   _Macce_  -  "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU ! - Sida 10 Icon_minitimefre 21 aug 2015, 17:09

Fan va nice Smile Ni skulle vart med på lunda på söndag ju
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
_Macce_
Skogenracing Elite
_Macce_


Antal inlägg : 1258
Age : 34
Namn : Marcus
Från : Norrköping
Kör : Överladdad Ford
Registration date : 07-03-23

_Macce_  -  "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU ! - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Sv: _Macce_ - "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU !   _Macce_  -  "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU ! - Sida 10 Icon_minitimelör 22 aug 2015, 08:03

Ja riktigt kul, den tuffar på som aldrig förr !
Så pass bra att vi gav oss ut igårnatt för att prova slicksen på gatan.

Pillade lite inställningar med launch och fann ca 0,8 kg på 4500 rpm.

Rullade upp i vatten....2an, launch....BOOMM..

Axeln på diff av igen.... ha ha haaa
Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/pages/Team-Vebotrim/143643252347044?ref
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

_Macce_  -  "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU ! - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Sv: _Macce_ - "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU !   _Macce_  -  "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU ! - Sida 10 Icon_minitimelör 22 aug 2015, 08:56

Va faen, ni har något i bakvagn som är fel. Eric körde 9.92 med sin 630qhp och härjade hur mycket sin helst och enda som hände va en drivaxel
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
_Macce_
Skogenracing Elite
_Macce_


Antal inlägg : 1258
Age : 34
Namn : Marcus
Från : Norrköping
Kör : Överladdad Ford
Registration date : 07-03-23

_Macce_  -  "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU ! - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Sv: _Macce_ - "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU !   _Macce_  -  "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU ! - Sida 10 Icon_minitimelör 22 aug 2015, 13:34

Ja nått är ju galet!
Dags att riktmäta kanske.
Lär bli enorm påfrästning om det är snett mot kardan.

Förstår inte vad det annars skulle kunna va.
Förra året blev det ju säkert upp mot 50 starter med slicks med värmning på 2an osv.
nu går dom på löpande band.

Bytte hardy till en mindre ny men lär knappast vara problemet.
Har blivit lite glapp i knutar till drivaxlar men inte så överdrivet tycker jag ... Diffen var tight , lådan är också fin .
Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/pages/Team-Vebotrim/143643252347044?ref
_Macce_
Skogenracing Elite
_Macce_


Antal inlägg : 1258
Age : 34
Namn : Marcus
Från : Norrköping
Kör : Överladdad Ford
Registration date : 07-03-23

_Macce_  -  "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU ! - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Sv: _Macce_ - "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU !   _Macce_  -  "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU ! - Sida 10 Icon_minitimeons 26 aug 2015, 23:44

_Macce_  -  "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU ! - Sida 10 11902287_1015038641874163_7835279218323135247_n

https://video-ams3-1.xx.fbcdn.net/hvideo-xtp1/v/t42.1790-2/11863816_1017566674954693_1255275397_n.mp4?efg=eyJybHIiOjQ2NiwicmxhIjo1MTJ9&rl=466&vabr=259&oh=d1f32658a82bf8c601b59ece674f22b9&oe=55DE4AC0

Galningar i garaget plockade ihop en fungerande (!?!?!) diff av 3 skurna.
Monterade upp straffade bilen lite eftersom den tjurar så dant.


Nu har det börjat pratat och måttats på Bmw 210 diff, ett projekt för vintern.

Vi gör ett sista försök iår och har köpt en Scorpio cosworth 7,5diff (öppen modell)
Till detta köpte vi ett par begangade drivaxlar kompletta med knutar ( förhoppningsvis mindre glapp )
Ska flytta ner stödlager fästet också...ser ut som den bakre delen på kardanen viker neråt från den rätt mycket.

Visar det sig hålla fint är det bl,a Bråvalla F13 (tidtagning 402 meter, oprepp) Stans snabbaste. ev kjula.
Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/pages/Team-Vebotrim/143643252347044?ref
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

_Macce_  -  "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU ! - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Sv: _Macce_ - "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU !   _Macce_  -  "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU ! - Sida 10 Icon_minitimetor 27 aug 2015, 06:36

Trevligt, förjäkla fet bilen Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
_Macce_
Skogenracing Elite
_Macce_


Antal inlägg : 1258
Age : 34
Namn : Marcus
Från : Norrköping
Kör : Överladdad Ford
Registration date : 07-03-23

_Macce_  -  "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU ! - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Sv: _Macce_ - "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU !   _Macce_  -  "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU ! - Sida 10 Icon_minitimeons 02 sep 2015, 23:34

_Macce_  -  "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU ! - Sida 10 Mrwtqq

Ny diff osv uppe, resulterade i drygt 6 teststarter (jättesnäll mot drivlina iväg, men väldigt taskig mot lamell) Very Happy

Måste säga att det känns mycket bra !
Kollade upp i loggen och hade 6800 rpm på 3an i sista 2 reporna... det innebär 166-170 km/h om man ska tro räkning på utväxlingen. Man når slutet på växlarna extremt snabbt känns det som.

På lördag är det dags för Racegruppens Bråvalla Raceway strippenkörning med tidtagning och vi är taggade !
På gatan körde jag 1,4 BAR (Micke sunny)....bilen mappades till 1,7 så vi kan enkelt krana på lite mer på lör.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1021078791270148&id=143643252347044&ref=bookmarks
Blev ett litet klipp också.
Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/pages/Team-Vebotrim/143643252347044?ref
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

_Macce_  -  "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU ! - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Sv: _Macce_ - "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU !   _Macce_  -  "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU ! - Sida 10 Icon_minitimetor 03 sep 2015, 08:02

Hoppas på snuskigt snabba tider Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Sponsored content





_Macce_  -  "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU ! - Sida 10 Empty
InläggRubrik: Sv: _Macce_ - "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU !   _Macce_  -  "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU ! - Sida 10 Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
_Macce_ - "The Senior six" Sierran, CHASSIET TILL SALU !
Till överst på sidan 
Sida 10 av 11Gå till sida : Föregående  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Nästa
 Liknande ämnen
-
» Golden Boy - Volvo 740 Turbo "driifto" (Till Salu)
» Pampers_38- Bmw 528i till salu..
» matsin - Ford Escort mk2 -Till salu-
» Golden Boy - Onda Civic. till salu
» Golden Boy - Corolla Ke70 "RollVo" 2.3 16v (Till Salu)

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Projekt Forum-
Hoppa till: