HemHem  Vanliga frågorVanliga frågor  SökSök  Bli medlemBli medlem  MedlemslistaMedlemslista  AnvändargrupperAnvändargrupper  Logga in  
Dela

740 gl

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Fref
Skogenracing Small

Antal inlägg : 10
Namn : Fredrik Jansson
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STI
Registration date : 11-05-18

740 gl  Empty
InläggRubrik: 740 gl    740 gl  Icon_minitimemån 22 jul 2013, 19:20

Jag ska skicka i en turbo i min råttsoffa nästa vecka tänkte jag, och jag behöver rådfråga om en snabb grej innan!

i min 745a så sitter det högohm spridare vad jag har förstått, Men jag har skaffat mig lågohm spridare från en 740 tic.. jag vet att man måste hålla på och skarva ihop nån form av motstånd för att använda dessa..

Men det jag undrar är om det räcker med att använda sig av 740 turbo bränslebox sammankopplat med dessa spridare och motstånd för att köra med turbo på ca; 0.6bar utan att det spikar... eller om jag MÅSTE koppla in extraspridare styrda via en tryckvakt för att tvinga på massa extra soppa... eller räcker det med 740 turbo spridarna, en reglerbar btr och en 044 pump för att få detta minibygge att fungera som det ska?

har någon något bra tips om detta?!

MVH Fredde
Till överst på sidan Gå ner
Användarens profil
marntell
Skogenracing Small

Antal inlägg : 17
Namn : oskar
Från : småland
Kör : bilar
Registration date : 13-08-04

740 gl  Empty
InläggRubrik: Sv: 740 gl    740 gl  Icon_minitimesön 04 aug 2013, 01:47

Beroende på hur seriös du är så kan man göra olika sätt. men enklast är nog skit i att byta bränslebox. Hitta högohm spridare ist. men vill du tvunget ha lågohm så lödar du bara dit moståndet som sitter på en t.ex. b230ft original. bränslepump håller länge för 0.6 ladd. en btr kan vara bra men du kan inte justera så bra om du inte har tillgång till bblamba. och om du bara höjjer bränsle tryck lite så räcker kansek original spridare till.
de kommer ju inte bli nån räcer!
Användarens profil
marntell
Skogenracing Small

Antal inlägg : 17
Namn : oskar
Från : småland
Kör : bilar
Registration date : 13-08-04

740 gl  Empty
InläggRubrik: Sv: 740 gl    740 gl  Icon_minitimesön 04 aug 2013, 01:48

jag antar att du har en b230f verkade så i textan iaf. ingen dyr motor om nått händer
Användarens profil

740 gl
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: