Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Lite frågor om Sierra 2.9 T (Långt)

Gå ner 
+5
Dannexx
Joel
xepez
Limpdjur
Husaberg
9 posters
Gå till sida : Föregående  1, 2, 3
FörfattareMeddelande
Husaberg
Skogenracing Small



Antal inlägg : 32
Age : 37
Namn : Macke
Från : Motala
Kör : mest lugnt.
Registration date : 13-03-16

Lite frågor om Sierra 2.9 T (Långt) - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Lite frågor om Sierra 2.9 T (Långt)   Lite frågor om Sierra 2.9 T (Långt) - Sida 3 Icon_minitimeons 10 apr 2013, 07:36

Okej hmm.. Temp+luft visar rätt. Har en ny soppapump monterad. Tändning står rätt. Har även provtryckt systemet och ingen läcka finns. Något tips vad som kan va felet?.

Jobbigt problem som attans
Till överst på sidan Gå ner
Husaberg
Skogenracing Small



Antal inlägg : 32
Age : 37
Namn : Macke
Från : Motala
Kör : mest lugnt.
Registration date : 13-03-16

Lite frågor om Sierra 2.9 T (Långt) - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Lite frågor om Sierra 2.9 T (Långt)   Lite frågor om Sierra 2.9 T (Långt) - Sida 3 Icon_minitimeons 10 apr 2013, 08:36

Eftersom bilen inte går på speed-density så kanske det är något vakuum fel eller något!?
Till överst på sidan Gå ner
Grey
Skogencrew
Grey


Antal inlägg : 2023
Age : 42
Namn : Jocke
Från : 08-land
Kör : Ford P100
Registration date : 06-10-30

Lite frågor om Sierra 2.9 T (Långt) - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Lite frågor om Sierra 2.9 T (Långt)   Lite frågor om Sierra 2.9 T (Långt) - Sida 3 Icon_minitimeons 10 apr 2013, 09:12

Problemen låter väldigt snarlik ett box-fel.
Nu vet jag inte bakgrunden av din MS box, men har du laddat in en mapp som när du väl laddat in den säger "detta är inte rätt version, vill du ladda in ändå" och sedan klickat "JA"? Rätt firmware med rätt map är väldigt viktigt. Klickar man ja, får man alltid mer eller mindre problem.

Du har ju tidigare haft lite felaktigheter när det gäller MAP sensor inställningarna. Det visade 40kpa på tomgång och 70kpa vid fullt gaspådrag. Vad visar den nu?
Om du har vaccum läcka så ser du det väldigt enkelt genom att KPA ska visa ca 30-40 på tomgång. Är det högre än det, då är något med vaccum läcka. Som Mikael säger så är denna mappen komplett. Du ska inte behöva ändra någonting om du har gjort rätt. Dvs något som du gjort mekaniskt eller elektroniskt är fel.

Jag sätter min pott på att det är boxfel, fel map har laddats in och du har fått en korrupt map vilket gör att inställningar blir galna.
Man får såklart göra som man vill, men grunden när man felsöker är att INTE ändra något som man inte vet vad den gör och framför allt ALDRIG ändra mer än en sak i taget.
Det första man bör göra är alltså att läsa på så man vet svaret på "vad är det jag ändrar på?"
Det andra är att ändra en sak i taget oavsett hur mycket det kliar i fingrarna på att få köra!

Det första du bör göra är att skicka in boxen till Mofid så han får lägga in ny firmware och kolla att allt funkar som det ska.
Det andra är att medans boxen är på uppfräshning så köper du en bredbandslambda (Förslagsvis en Innovate MTX eller LC-1)!

Om det fortfarande är samma fel så kan vi försöka hjälpa dig då men som det är nu så skjuter du hejvilt vilket resulterar i att du ändrar något som kan ge mer fel och vi är tillbaka på ruta 0! Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://www.racemovie.se
Husaberg
Skogenracing Small



Antal inlägg : 32
Age : 37
Namn : Macke
Från : Motala
Kör : mest lugnt.
Registration date : 13-03-16

Lite frågor om Sierra 2.9 T (Långt) - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Lite frågor om Sierra 2.9 T (Långt)   Lite frågor om Sierra 2.9 T (Långt) - Sida 3 Icon_minitimeons 10 apr 2013, 09:54

Nja, inte fel version tror jag. Men får upp lite errors..
Till överst på sidan Gå ner
Grey
Skogencrew
Grey


Antal inlägg : 2023
Age : 42
Namn : Jocke
Från : 08-land
Kör : Ford P100
Registration date : 06-10-30

Lite frågor om Sierra 2.9 T (Långt) - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Lite frågor om Sierra 2.9 T (Långt)   Lite frågor om Sierra 2.9 T (Långt) - Sida 3 Icon_minitimeons 10 apr 2013, 10:13

Husaberg skrev:
Nja, inte fel version tror jag. Men får upp lite errors..

Defenitivt fel version.
Skriv gärna vad får du för errors. Skriv samtliga som kommer upp.

Nästa steg i min värld är att skicka boxen på firmwarefix.
När du fått tillbaka boxen måste du manuellt knappa in alla inställningar. Tar lite tid men nya firmwaren har fler fixade buggar och funktioner och skiljer sig från den gamla. Ladda absolut inte in gamla mappen i den nyfixade boxen. Då blir det samma fel igen!

Till överst på sidan Gå ner
http://www.racemovie.se
Husaberg
Skogenracing Small



Antal inlägg : 32
Age : 37
Namn : Macke
Från : Motala
Kör : mest lugnt.
Registration date : 13-03-16

Lite frågor om Sierra 2.9 T (Långt) - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Lite frågor om Sierra 2.9 T (Långt)   Lite frågor om Sierra 2.9 T (Långt) - Sida 3 Icon_minitimeons 10 apr 2013, 10:23

Okej, så jag får inte ladda in mikaels mapp efter att jag fått ny firmware?!. Då måste jag ställa in allt manuellt?!
Till överst på sidan Gå ner
Grey
Skogencrew
Grey


Antal inlägg : 2023
Age : 42
Namn : Jocke
Från : 08-land
Kör : Ford P100
Registration date : 06-10-30

Lite frågor om Sierra 2.9 T (Långt) - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Lite frågor om Sierra 2.9 T (Långt)   Lite frågor om Sierra 2.9 T (Långt) - Sida 3 Icon_minitimeons 10 apr 2013, 10:36

Husaberg skrev:
Okej, så jag får inte ladda in mikaels mapp efter att jag fått ny firmware?!. Då måste jag ställa in allt manuellt?!

Korrekt!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.racemovie.se
Sponsored content





Lite frågor om Sierra 2.9 T (Långt) - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Lite frågor om Sierra 2.9 T (Långt)   Lite frågor om Sierra 2.9 T (Långt) - Sida 3 Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Lite frågor om Sierra 2.9 T (Långt)
Till överst på sidan 
Sida 3 av 3Gå till sida : Föregående  1, 2, 3
 Liknande ämnen
-
» Frågor sierra 2.9
» div frågor Ford Sierra 2.0 -87 (Styrled köpes!)
» Lite frågor ang b230f.
» Lite frågor om bmw motor i volvo...
» Lite frågor om mitt turbobygge

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: