HemHem  Vanliga frågorVanliga frågor  SökSök  Bli medlemBli medlem  MedlemslistaMedlemslista  AnvändargrupperAnvändargrupper  Logga in  
Dela

Mattsvart bil

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Hammarn
Skogenracing Small

Antal inlägg : 19
Namn : Jesper
Från : småland
Kör : Ford Capri -75
Registration date : 13-01-17

Mattsvart bil Empty
InläggRubrik: Mattsvart bil   Mattsvart bil Icon_minitimetor 24 jan 2013, 18:25

Tjena tänkte höra om någon har erfarenhet av mattsvart färg på bilen.
Var lite sugen på att lägga det på bilen men något i bakhuvudet säger mig att det är en problem färg på många sätt, svårt att undehålla och att hålla.
Så lite upplysningar av er som testat skulle vara uppskattat

(ska lägga en motivlackering på bilen efteråt så vill inte bara slänga pengarna i sjön om färgen inte håller mer änn ett år) Mattsvart bil Idiot
Till överst på sidan Gå ner
Användarens profil
Öbbe
Skogencrew
Öbbe

Antal inlägg : 6142
Namn : Öberg
Från : Gävle
Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71
Registration date : 06-10-12

Mattsvart bil Empty
InläggRubrik: Sv: Mattsvart bil   Mattsvart bil Icon_minitimefre 25 jan 2013, 15:46

Garagelack eller "riktig".. ?
Görs de riktigt med matt klarlack o allt är de väl ingen skillnad på hållbarhet.. Dock så är de väl alltid tråkigare o tvätta en matt bil då de alltid känns smutsigt på nå vis Smile

Golden Boy
Skogenracing Elite
Golden Boy

Antal inlägg : 7683
Namn : Jonny!
Från : Long Beach
Kör : Hell of a ride
Registration date : 08-01-07

Mattsvart bil Empty
InläggRubrik: Sv: Mattsvart bil   Mattsvart bil Icon_minitimefre 25 jan 2013, 20:55

Jag lackade Emils drifting Capri med en Mattsvart som var färdig 2 komponent i sommras. kommer tyvärr ej ihåg vilket märke det var men det finns riktigt bra mattsvart så man slipper lägga matt klarlack och kosta på. kan ha varigt någon industri färg. hör med färgton eller billackerare.

nog håller det allt. men man måste vara minst lika nogran med underjobbet som med en blank färg för allt syns om man fuskar.

det är lite ute med mattsvart skulle jag personligen tycka. men coolt med någon annan matt färg.

Mattsvart bil 179523_4044976928585_1267643848_n

Mattsvart bil 485602_4044966888334_713521712_n
Användarens profil https://www.facebook.com/pages/Swedish-Drift-Force/62706825065314
Hammarn
Skogenracing Small

Antal inlägg : 19
Namn : Jesper
Från : småland
Kör : Ford Capri -75
Registration date : 13-01-17

Mattsvart bil Empty
InläggRubrik: Sv: Mattsvart bil   Mattsvart bil Icon_minitimelör 26 jan 2013, 15:45

hmm får ta en funderare och höra mig för lite, bilen ska lackas på firma så ingen garagelack för min del.
Användarens profil
m5micke
Skogencrew
m5micke

Antal inlägg : 3132
Namn : Micke
Kör : BMW "Alpina" 332itt e30 -89, BMW X5 4,8is, BMW 323im e36 -97
Registration date : 06-10-12

Mattsvart bil Empty
InläggRubrik: Sv: Mattsvart bil   Mattsvart bil Icon_minitimelör 26 jan 2013, 19:25

Har haft en garage lackad bil i mattsvart. Gjorde jobbet själv. De jag kan säga om den va att den va riktigt dryg att tvätta. Ingen klarlack kan ha varit boven. Angående hållbarheten så tycker jag den va mycket bra. Köpte mig någon industri färg hos lokala färghandeln
Användarens profil
Mikael
Skogencrew
Mikael

Antal inlägg : 15246
Namn : Mikael
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Mattsvart bil Empty
InläggRubrik: Sv: Mattsvart bil   Mattsvart bil Icon_minitimesön 27 jan 2013, 21:56

Mattsvärt kräver enorm underarbete för att det ska se snyggt och fräsht ut. Har man inte detta får man en bil som ser ut som något raggarna släpat fram som pilsnerbil

Mattsvart bil
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Allmänt-
Hoppa till: