Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Elsystem från Motronic box b23ET 84-

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
kallonen
Skogenracing Small



Antal inlägg : 12
Age : 29
Namn : Victor
Från : Märsta
Kör : 744 TIC b230et snabbaste taktorn i stan
Registration date : 13-01-16

Elsystem från Motronic box b23ET 84- Empty
InläggRubrik: Elsystem från Motronic box b23ET 84-   Elsystem från Motronic box b23ET 84- Icon_minitimeons 16 jan 2013, 14:36

Tjena ! Håller på och har bytt motor i en 745:a Smile Hittade en b23ET som en polare hade i en 760 som hade fina falluckor i golvet =) Så den plockade dom ur.. och sedan har jag slängt i den i min bil då.. hur som helst.. Nu är det så att jag har tagit kompletta kontaktstycket ifrån motorn tills det sitter ett 8 kontaktstycke och ett 4 kontakt stycke.. (delas i motorrummet tror jag) Sedan så resterande delen som går in i kupen och ända till Motronic boxen.. och även ut ifrån boxen till ett svart kontaktstycke som delas under handsfacket.. efter det är de tyvärr stopp med kablar.. vet inte riktigt hur jag ska dra resten.. har fått lite olika tips men tänkte om någon här var helt 100% hur det ska vara med dessa kablar ? har 7 stycken kablar från det här kontaktstycket som jag uppfattar som "motorstyrning".. det är;

1 st Grön svart
1st Rosa
1st vit
1st blå vit
2 st gröna som går 1 till boxen och den andre förmodligen till någon strömkälla kopplas i alla fall samman med 8 stiftat kontaktstycke i motorrummet..
1 st grön till box
1st Svart gul



så någon som vet var dessa ska gå ? och jo jag tog sopparelät men han hade rivit ut i prinicip alla kablar förutom jorden och en blå/röd som gick någonstans vet inte var.. Dessa hade han knipsat Neutral


Någon som har något kopplingschema eller kan skriva ihop var kablarna ska? om det ens är alla som behövs för motorstryningen.. Hade fått för mig att det bara behövdes 1 kabel till boxen ifrån tändningslåset och sedan 1/2 kablar till soppa relät.. men jag har förmodligen fel på den punkten !

// Kallonen
Till överst på sidan Gå ner
hasse the man
Skogenracing Small
hasse the man


Antal inlägg : 31
Age : 58
Namn : hans
Från : 1/ göteborg 2/ halmstad 2010
Kör : fordexplorer v6turbo samt lancia delta hf integrale
Registration date : 12-07-17

Elsystem från Motronic box b23ET 84- Empty
InläggRubrik: Sv: Elsystem från Motronic box b23ET 84-   Elsystem från Motronic box b23ET 84- Icon_minitimeons 16 jan 2013, 18:15

hej jag ska se om jag har hela schemat kvar för just den motorn har nämligen origina kopplingschema för denna maskinen ska leta så hojtar jag sen

annars kan du gå in på tpc forumet och be snällt om chemat där om det är brottom vill säga lycka till..
Till överst på sidan Gå ner
hasse the man
Skogenracing Small
hasse the man


Antal inlägg : 31
Age : 58
Namn : hans
Från : 1/ göteborg 2/ halmstad 2010
Kör : fordexplorer v6turbo samt lancia delta hf integrale
Registration date : 12-07-17

Elsystem från Motronic box b23ET 84- Empty
InläggRubrik: Sv: Elsystem från Motronic box b23ET 84-   Elsystem från Motronic box b23ET 84- Icon_minitimeons 16 jan 2013, 18:23

Volvo 740 1989 - Bosch Motronic Fuel Injection. B200 B230ET
www.volvoclub.org.uk/tech/.../740-89-2.shtml -


gå in här så har du hela schemat på just det systemet du har mvh hasse
Till överst på sidan Gå ner
kallonen
Skogenracing Small



Antal inlägg : 12
Age : 29
Namn : Victor
Från : Märsta
Kör : 744 TIC b230et snabbaste taktorn i stan
Registration date : 13-01-16

Elsystem från Motronic box b23ET 84- Empty
InläggRubrik: Sv: Elsystem från Motronic box b23ET 84-   Elsystem från Motronic box b23ET 84- Icon_minitimeons 16 jan 2013, 19:35

Gick inte att få upp länken ! Sad

Till överst på sidan Gå ner
kallonen
Skogenracing Small



Antal inlägg : 12
Age : 29
Namn : Victor
Från : Märsta
Kör : 744 TIC b230et snabbaste taktorn i stan
Registration date : 13-01-16

Elsystem från Motronic box b23ET 84- Empty
InläggRubrik: Sv: Elsystem från Motronic box b23ET 84-   Elsystem från Motronic box b23ET 84- Icon_minitimeons 16 jan 2013, 19:43

fick upp den nu ! De där är till b230ET jag har b23ET b230ET har en tändbox också, jag har endast bärnslebox.. så tror inte det är samma :/

Tack !
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Elsystem från Motronic box b23ET 84- Empty
InläggRubrik: Sv: Elsystem från Motronic box b23ET 84-   Elsystem från Motronic box b23ET 84- Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Elsystem från Motronic box b23ET 84-
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Vevhusventilation b23et
» Tändinställning Volvo 760 turbo b23et
» Elsystem
» vad är 16 i elsystem?
» Volvo 244 GL Hur vet jag om det är LH 2.4 Elsystem ?

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: