Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 ms1 v3 bryter som av/på vid körning.

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
pejo89
Skogenracing Small
pejo89


Antal inlägg : 21
Age : 34
Namn : per-åke
Från : högsäter
Kör : volvo/bmw
Registration date : 12-10-04

ms1 v3 bryter som av/på vid körning.  Empty
InläggRubrik: ms1 v3 bryter som av/på vid körning.    ms1 v3 bryter som av/på vid körning.  Icon_minitimesön 13 jan 2013, 18:28

hej där. har en m50b25 vanos motor som jag kör megasquirt 1 V3 med.
problemet är att kör jag med bilen normalt så går den utan problem.
men hets gasar jag bilen på 1:ans växel å uppåt som bryter boxen precis som jag stänger av tändningen och på igen.
har gjort en logg på när bilen får problemet och de blir ett rött streck över hela loggen.
va kan detta bero på?
har orginal vr-givare med ett ställbart ohm värde i boxen som jag fick installerat efterått för att pröva om de blev bättre.
har nu ställt den på 10 ohm utan någon lösning. jag upplever även att när kabeln till datorn sitter i boxen så händer de oftare även hellt plötsligt på tomgång klickar även i pumpreläna. gör inte de vill jag påstå när datorn är urkopplad. har provat flera kablar och datorer.
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

ms1 v3 bryter som av/på vid körning.  Empty
InläggRubrik: Sv: ms1 v3 bryter som av/på vid körning.    ms1 v3 bryter som av/på vid körning.  Icon_minitimesön 13 jan 2013, 18:41

Låter som störningar, kan vara någon inställning i mappen eller yttre störningar
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
pejo89
Skogenracing Small
pejo89


Antal inlägg : 21
Age : 34
Namn : per-åke
Från : högsäter
Kör : volvo/bmw
Registration date : 12-10-04

ms1 v3 bryter som av/på vid körning.  Empty
InläggRubrik: Sv: ms1 v3 bryter som av/på vid körning.    ms1 v3 bryter som av/på vid körning.  Icon_minitimesön 13 jan 2013, 19:30

Mikael skrev:
Låter som störningar, kan vara någon inställning i mappen eller yttre störningar

kan jag skicka mappen till dig å se om du kan kolla i mina inställningar om du hittar något galet?
frågan ä ju vad som kan ge en sån störning.. speciellt när kabeln sitter i eller ur boxen.
gjorde om kabelhärvan dessutom men hjälpte inte.
Till överst på sidan Gå ner
pejo89
Skogenracing Small
pejo89


Antal inlägg : 21
Age : 34
Namn : per-åke
Från : högsäter
Kör : volvo/bmw
Registration date : 12-10-04

ms1 v3 bryter som av/på vid körning.  Empty
InläggRubrik: Sv: ms1 v3 bryter som av/på vid körning.    ms1 v3 bryter som av/på vid körning.  Icon_minitimemån 14 jan 2013, 06:56

kan ju i o för sig prova å rycka kontakten på givaren när bilen går å se om de blir samma sympton.
ström finns de ju för generatorn laddar nästan 14v. men har kopplat den lilla kabeln på generatorn direkt på ström om de kan ha någon inverkan så bilen går ju även på tomgång utan batteri om man säger så.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





ms1 v3 bryter som av/på vid körning.  Empty
InläggRubrik: Sv: ms1 v3 bryter som av/på vid körning.    ms1 v3 bryter som av/på vid körning.  Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
ms1 v3 bryter som av/på vid körning.
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» problem med megasquirt volvo 960 t6 bryter.
» Intressekoll för en körning på Råhällan i vinter
» Körning på Lunda 2 Maj
» B: Körning på Gelleråsen
» Superstage körning?

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: