Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 försäkringsfråga, vad gäller vid olycka med turbotrim??

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
granadadr
Skogenracing Large
granadadr


Antal inlägg : 244
Age : 50
Namn : Jörgen
Från : Skellefteå
Kör : Granada Cosworth
Registration date : 11-02-07

försäkringsfråga, vad gäller vid olycka med turbotrim??  Empty
InläggRubrik: försäkringsfråga, vad gäller vid olycka med turbotrim??    försäkringsfråga, vad gäller vid olycka med turbotrim??  Icon_minitimeons 12 dec 2012, 19:10

jag hade tänkt att dra min Granada cosworth bak i min Granada 2,9 T men tanken slog mig,, hur gäller försäkringar vid olaga trimning??
vill ju inte att ekipaget ska vara oförsäkrat om det händer något,,
Till överst på sidan Gå ner
noll21
Skogenracing Small



Antal inlägg : 34
Age : 40
Namn : Ricco
Från : västerås
Kör : m30
Registration date : 11-03-31

försäkringsfråga, vad gäller vid olycka med turbotrim??  Empty
InläggRubrik: Sv: försäkringsfråga, vad gäller vid olycka med turbotrim??    försäkringsfråga, vad gäller vid olycka med turbotrim??  Icon_minitimesön 16 dec 2012, 21:40

försäkringen gäller INTE om du kör en "olaglig" bil.... tyvärr.
Till överst på sidan Gå ner
granadadr
Skogenracing Large
granadadr


Antal inlägg : 244
Age : 50
Namn : Jörgen
Från : Skellefteå
Kör : Granada Cosworth
Registration date : 11-02-07

försäkringsfråga, vad gäller vid olycka med turbotrim??  Empty
InläggRubrik: Sv: försäkringsfråga, vad gäller vid olycka med turbotrim??    försäkringsfråga, vad gäller vid olycka med turbotrim??  Icon_minitimesön 16 dec 2012, 21:42

noll21 skrev:
försäkringen gäller INTE om du kör en "olaglig" bil.... tyvärr.
nää dragbilen förstår jag med lilltån, men tänkte på den som står på släpet Wink den är ju som LIIIIIIIIITE viktigare att den är försäkrad så att säga Wink
Till överst på sidan Gå ner
bosse
Skogenracing Supreme



Antal inlägg : 659
Age : 37
Namn : Bosse
Från : BRO/STHLM
Kör : allt för många bilar
Registration date : 10-06-16

försäkringsfråga, vad gäller vid olycka med turbotrim??  Empty
InläggRubrik: Sv: försäkringsfråga, vad gäller vid olycka med turbotrim??    försäkringsfråga, vad gäller vid olycka med turbotrim??  Icon_minitimesön 16 dec 2012, 21:59

så vitt jag vet så gäller inte en försäkring av vanlig typ för nånting du "fraktar" däremot så brukar företag /åkerier ha ansvarsförsäkring som kan täcka ev skada på ditt fordon vid olyckshändelse om det står på ett släp, men din trafikförsäkring täcker ändå skador på andras egendom, sen är frågan, hur stor skadan blir vid ev skada, blir skadan så stor att bärgaren beslutar att dra bilarna till skroten direkt så kanske det är direkt olämpligt om en försäkringshandläggre ser en stor turbo på bilen , lr en motor som inte hör till bilen, sen finns det specialförsäkringar till "special fordon" så du kanske borde teckna något sådant istället, även om ditt fordon e helförsäkrat , hur mkt kostar en granada ute på marknaden om dom ska lösa in den , då kollar dom inte på om du har bytt till en nyare motor etc etc
Till överst på sidan Gå ner
noll21
Skogenracing Small



Antal inlägg : 34
Age : 40
Namn : Ricco
Från : västerås
Kör : m30
Registration date : 11-03-31

försäkringsfråga, vad gäller vid olycka med turbotrim??  Empty
InläggRubrik: Sv: försäkringsfråga, vad gäller vid olycka med turbotrim??    försäkringsfråga, vad gäller vid olycka med turbotrim??  Icon_minitimesön 16 dec 2012, 22:15

hahahah sorry läste din fråga helt fel Razz
Till överst på sidan Gå ner
granadadr
Skogenracing Large
granadadr


Antal inlägg : 244
Age : 50
Namn : Jörgen
Från : Skellefteå
Kör : Granada Cosworth
Registration date : 11-02-07

försäkringsfråga, vad gäller vid olycka med turbotrim??  Empty
InläggRubrik: Sv: försäkringsfråga, vad gäller vid olycka med turbotrim??    försäkringsfråga, vad gäller vid olycka med turbotrim??  Icon_minitimesön 16 dec 2012, 22:26

bosse skrev:
så vitt jag vet så gäller inte en försäkring av vanlig typ för nånting du "fraktar" däremot så brukar företag /åkerier ha ansvarsförsäkring som kan täcka ev skada på ditt fordon vid olyckshändelse om det står på ett släp, men din trafikförsäkring täcker ändå skador på andras egendom, sen är frågan, hur stor skadan blir vid ev skada, blir skadan så stor att bärgaren beslutar att dra bilarna till skroten direkt så kanske det är direkt olämpligt om en försäkringshandläggre ser en stor turbo på bilen , lr en motor som inte hör till bilen, sen finns det specialförsäkringar till "special fordon" så du kanske borde teckna något sådant istället, även om ditt fordon e helförsäkrat , hur mkt kostar en granada ute på marknaden om dom ska lösa in den , då kollar dom inte på om du har bytt till en nyare motor etc etc


jag har släpet försäkrat och GIVETVIS cossyn försäkrad,, så då menar du att dem är försäkrade trots allt??
för et är dem jag absolut inte vill ska vara oförsäkrade Wink att jag inte får ut något på 2,9an om jag orsakar en olycka kan jag leva med Wink
Till överst på sidan Gå ner
bosse
Skogenracing Supreme



Antal inlägg : 659
Age : 37
Namn : Bosse
Från : BRO/STHLM
Kör : allt för många bilar
Registration date : 10-06-16

försäkringsfråga, vad gäller vid olycka med turbotrim??  Empty
InläggRubrik: Sv: försäkringsfråga, vad gäller vid olycka med turbotrim??    försäkringsfråga, vad gäller vid olycka med turbotrim??  Icon_minitimesön 16 dec 2012, 22:39

dom är försäkrade men vänta dig inte att få ut mer än marknadsvärdet av bilen på fösäkringen ! d e d ja menar, så ed andra ord , har du nåt som är eftermonterat av dig och bilen ska lösas in vid ev olycka så plocka bort det innan du löämnar in bilen med motivering av att bilen ersätts för sitt marknadsvärde, och en eftermonterad "dyrare" motor inte ingår i den värderingen ,

men summan av det heladin bil är försäkrad så länge den inte är vållande så får du ersättning, står den på ett släp och ä försäkrad så får du pröjs för den då den inte har vållat någon skada utan är mer ett "offer" i dramat.
Till överst på sidan Gå ner
granadadr
Skogenracing Large
granadadr


Antal inlägg : 244
Age : 50
Namn : Jörgen
Från : Skellefteå
Kör : Granada Cosworth
Registration date : 11-02-07

försäkringsfråga, vad gäller vid olycka med turbotrim??  Empty
InläggRubrik: Sv: försäkringsfråga, vad gäller vid olycka med turbotrim??    försäkringsfråga, vad gäller vid olycka med turbotrim??  Icon_minitimesön 16 dec 2012, 22:42

hahaha cossyn är bilsportförsäkrad å värderad Wink så ingen fara bara försäkringen gäller så Smile
Till överst på sidan Gå ner
bosse
Skogenracing Supreme



Antal inlägg : 659
Age : 37
Namn : Bosse
Från : BRO/STHLM
Kör : allt för många bilar
Registration date : 10-06-16

försäkringsfråga, vad gäller vid olycka med turbotrim??  Empty
InläggRubrik: Sv: försäkringsfråga, vad gäller vid olycka med turbotrim??    försäkringsfråga, vad gäller vid olycka med turbotrim??  Icon_minitimesön 16 dec 2012, 22:45

då så då är de ingen fara!
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





försäkringsfråga, vad gäller vid olycka med turbotrim??  Empty
InläggRubrik: Sv: försäkringsfråga, vad gäller vid olycka med turbotrim??    försäkringsfråga, vad gäller vid olycka med turbotrim??  Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
försäkringsfråga, vad gäller vid olycka med turbotrim??
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» BRÅDSKANDE! Gäller e30
» F:skoter olycka
» B: Otäck F1 olycka!
» F: rolig "olycka"

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Allmänt-
Hoppa till: