HemHem  Vanliga frågorVanliga frågor  SökSök  Bli medlemBli medlem  MedlemslistaMedlemslista  AnvändargrupperAnvändargrupper  Logga in  
Dela

Turbokonvertering Toyota 4efe

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Skrotnisse
Skogenracing Medium

Antal inlägg : 56
Namn : Andreas Andersson
Från : Västerås
Kör : Toyota starlet fwd -89
Registration date : 12-12-07

Turbokonvertering Toyota 4efe Empty
InläggRubrik: Turbokonvertering Toyota 4efe   Turbokonvertering Toyota 4efe Icon_minitimesön 09 dec 2012, 20:46

Nu vänder jag mig till "proffsen", Då inte detta är min starkaste sida. Håller ju på bygger en turbomotor till mittt bygge med allt det bästa typ, Men innan den blir klar tänkte jag ta o köra med en helt original motor o bara köra en fetare topppackning på den så att den håller någon dag längre så att säga Wink, O då till frågan, Hur kan man räkna ut hur tjock packning man ska lägga i?

Org motor specs
4cyl 16v 1.331cc
74 mm Borr
77.4 mm Slag
9.6:1 Compression Ratio

Och låt oss säga att jag ska köra med en 940 13c turbo, och 940 turbo spridare, Så säg 200hk på sin höjd,
tjocklekar det finns o välja på är
Original 1.2mm
Det som finns att välja på är 1.4, 1.6 , 1.8 ,2.0 och 2.4.

Någon som har någon bra formula hur man kan räkna ut? Och om till ngn hjälp en orginal Sån här motor med turbo (4E-fte) har
74 mm Bore
77.4 mm Stroke
8.2:1 Compression Ratio

Så finns det någon vänlig själ därute som kan hjälpa mig i denna djungel.

Måste ju ha ngt i bilen tills andra motorn blir klar Smile

Mvh Andreas
Till överst på sidan Gå ner
Användarens profil
bosse
Skogenracing Supreme

Antal inlägg : 659
Namn : Bosse
Från : BRO/STHLM
Kör : allt för många bilar
Registration date : 10-06-16

Turbokonvertering Toyota 4efe Empty
InläggRubrik: Sv: Turbokonvertering Toyota 4efe   Turbokonvertering Toyota 4efe Icon_minitimesön 09 dec 2012, 22:04

tänk på att du ändrar ventilernas "öppettider" när du monterar mls packning men om orginal är 1,2 så borde 2,0 duga ganska bra , det bästa är juhom man har ett ställbart kamdrev i samband med mls packning pga ovan nämna "problem"
Till överst på sidan Gå ner
Användarens profil

Turbokonvertering Toyota 4efe
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Allmänt-
Hoppa till: