Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Ford Sierra - Stötfångare

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Arvidsson
Skogenracing Supreme
Arvidsson


Antal inlägg : 520
Age : 28
Namn : Olle
Från : Kilafors
Kör : Ford Sierra Turbo
Registration date : 12-07-24

Ford Sierra - Stötfångare Empty
InläggRubrik: Ford Sierra - Stötfångare   Ford Sierra - Stötfångare Icon_minitimetor 11 okt 2012, 20:38

Hej, nu får ni ursäkta om jag kan bli långdragen med frågor av alla dess slag,
men man vill ju hjärna ha hjälp än att man gör fel helt totalt.
Men nu är det så att kofångaren jag hade var sprucken, så jag lyckades få tag på en
av en kompis för en billig peng.
Men hela min gamla kofångare sprack ju när man skulle ta lös den så dom där små fästena
som sitter på sidorna intill innerskärmarna sitter kvar och är en riktig spik i röven att försöka få bort.
Men i och med det så tänkte jag att det lär ju bli lika svårt att få lös skruvarna till den andra kofångaren,
Så just nu vågar jag egentligen inte göra någonting av rädsla att man har sönder fästena som sitter på kofångaren,
då dom bara är fastsmälta i själva fångaren med en mutter på insidan som kan snurra om den nu är så pass igenom rostad
som jag tror.

Uppskattar gärna lite råd men ni kan även berätta om det är så att jag gör på helt fel sätt som försöker lossa på skruvarna innifrån.
Om ni tittar på denna bild jag ritat upp så är ju den övre vyn sedd ovanifrån och den undre är själva fästet framifrån (dock
kan det vara fel ritat, men det är själva helheten som räknas) och det gröna är själva karossen som skruven går igenom.
Ford Sierra - Stötfångare 34446346
Till överst på sidan Gå ner
Denniz
Skogenracing Medium
Denniz


Antal inlägg : 84
Age : 30
Namn : Dennis
Från : Säter
Kör : Sierra, audi 200tq
Registration date : 10-08-29

Ford Sierra - Stötfångare Empty
InläggRubrik: Sv: Ford Sierra - Stötfångare   Ford Sierra - Stötfångare Icon_minitimesön 02 dec 2012, 22:33

På stötfångaren på vinterbilen så var fästena trasiga ifrån början, så jag satte buntband ist och de har ju funkat bra Wink

Dom gamla fästena var jag tvungen att kapa bort med tigersåg. Då dom va fast rostade.
Bilden funkar inte för mig och jag minns inte hur de såg ut till 100%, men funkar de inte att bara dra en bult mellan själva "fästet" och fästet på skärmen? om man får bort den som sitter i stötfångaren alltså.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.garaget.org/Denniz_
 
Ford Sierra - Stötfångare
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Vilka stötfångare passar tll ford sierra laser - 85??
» Ford Sierra flytta pinto motor och sprut till en Sierra doch. Hjälp och Tips!
» Ford Sierra Vs Ford Fiesta
» Väghållningsproblem Ford Sierra -93
» Ford Sierra 2.9 4x4

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Allmänt-
Hoppa till: