Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 B:Min svettiga turbohäck bromsad! (besviken)

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Jimmy
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 355
Age : 37
Namn : Jimmy
Från : Kalmar
Kör : Bil och Mc
Registration date : 07-04-28

B:Min svettiga turbohäck bromsad! (besviken) Empty
InläggRubrik: B:Min svettiga turbohäck bromsad! (besviken)   B:Min svettiga turbohäck bromsad! (besviken) Icon_minitimetis 04 sep 2007, 18:08

Jaha, då vart fulfården bromsad på rullande landsväg.
Hade hoppats på åtminstone 150 drivhjulshästar men icke.
Fick ut 133 kw ur maskinen och 103 kw på drivhjulen. Undrar bara om det är rimligt? 30 kw i effektförlust? Evil or Very Mad Kanske är helt normalt, är ny på området.

Therealpinto på fmcs skriver ju i sin guide att han bromsade ur 167 på driven om jag inte missminner mig? Med samma ladd som jag, strax under 0.6.

Knäppte ett par bilder med mobilen och ett par filmsnuttar. Kneppigt format på filmerna så alla kanske inte kan se. Vet inte om jag får länkarna rätt men då för ni la klippa å klistra i adressfälltet Very Happy

B:Min svettiga turbohäck bromsad! (besviken) 5x6quxx
B:Min svettiga turbohäck bromsad! (besviken) 4xqfwpk
http://video.tinypic.com/player.php?v=4ky075z
http://video.tinypic.com/player.php?v=61wloxi

//Jimmy
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

B:Min svettiga turbohäck bromsad! (besviken) Empty
InläggRubrik: Sv: B:Min svettiga turbohäck bromsad! (besviken)   B:Min svettiga turbohäck bromsad! (besviken) Icon_minitimetis 04 sep 2007, 20:33

Vad är det för spec på motorn och har du koll på vilken tändning du kör med.

Är det en 100hk orignal och med 0.6bar så kommer du ha ungefär 160hk i motorn. Gustaf körde med trimtopp och trimkam om jag inte minns helt fel och det gör massor

23% drivline förlust är lite mycket, skulle inte tänka mig att det är mer än 15% vilket ger ca 164hk i motorn nästan precis som mitt räkneexempel ovan tyder på om du har en orginalmotor
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Liljan
Skogenracing Large
Liljan


Antal inlägg : 191
Namn : Fishmaster
Från : Gävle
Kör : riktigt långsamt med Suzuki SJ413 och Lynx Skogsräv
Registration date : 06-10-12

B:Min svettiga turbohäck bromsad! (besviken) Empty
InläggRubrik: Sv: B:Min svettiga turbohäck bromsad! (besviken)   B:Min svettiga turbohäck bromsad! (besviken) Icon_minitimetis 04 sep 2007, 20:57

Det är sällan man har mer effekt än man räknar med, låter rätt rimligt med det laddet förutsatt att det är en orginalrova du laddar på..
Till överst på sidan Gå ner
Jimmy
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 355
Age : 37
Namn : Jimmy
Från : Kalmar
Kör : Bil och Mc
Registration date : 07-04-28

B:Min svettiga turbohäck bromsad! (besviken) Empty
InläggRubrik: Sv: B:Min svettiga turbohäck bromsad! (besviken)   B:Min svettiga turbohäck bromsad! (besviken) Icon_minitimetis 04 sep 2007, 22:22

Mikael skrev:
Vad är det för spec på motorn och har du koll på vilken tändning du kör med.

Är det en 100hk orignal och med 0.6bar så kommer du ha ungefär 160hk i motorn. Gustaf körde med trimtopp och trimkam om jag inte minns helt fel och det gör massor

23% drivline förlust är lite mycket, skulle inte tänka mig att det är mer än 15% vilket ger ca 164hk i motorn nästan precis som mitt räkneexempel ovan tyder på om du har en orginalmotor

Specc på motor är totalt standard. Dvs bara hängt på en snurra med intercooler osv. Botten, topp å insug är orört. Men enligt bromspapprerna så hade jag 133 kw i motorn, dvs ca: 180 hk å 103 kw på driven, dvs ca 140 hk. Så jag tappar 40 häst på vägen från motor ner till vägbanan? Sen tycker jag att 190 hk låter jävligt generöst. Tror inte att jag ska lita riktigt på den där bänken.

God natt boys!
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

B:Min svettiga turbohäck bromsad! (besviken) Empty
InläggRubrik: Sv: B:Min svettiga turbohäck bromsad! (besviken)   B:Min svettiga turbohäck bromsad! (besviken) Icon_minitimetis 04 sep 2007, 22:36

Du kan nog lita på drivhjulseffekten. men ställer mig tveksam till uträkningen som gjorts för att få fram motoreffekten
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Sponsored content





B:Min svettiga turbohäck bromsad! (besviken) Empty
InläggRubrik: Sv: B:Min svettiga turbohäck bromsad! (besviken)   B:Min svettiga turbohäck bromsad! (besviken) Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
B:Min svettiga turbohäck bromsad! (besviken)
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» F: 2 stycken småfilmer på min Turbohäck
» B: Öbergs nya svettiga åk
» F. ett gäng svettiga bilar
» Min Capri bromsad!
» F: Uppstart av Projekt 50k: Nu bromsad!

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Bilder/Filmer-
Hoppa till: