Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Simulera Ford TFI med JimStim 1.5, Megasquirt 1 V3

Gå ner 
FörfattareMeddelande
kimdrummel
Skogenracing Small



Antal inlägg : 10
Age : 34
Namn : Kim
Från : Östersund
Kör : Golf
Registration date : 12-06-19

Simulera Ford TFI med JimStim 1.5, Megasquirt 1 V3 Empty
InläggRubrik: Simulera Ford TFI med JimStim 1.5, Megasquirt 1 V3   Simulera Ford TFI med JimStim 1.5, Megasquirt 1 V3 Icon_minitimetis 19 jun 2012, 18:03

Har nyss byggt ihop en MS1 V3 åt en kompis som ska ha den på sin Scorpio V6 med TFI tändning.
Sitter och ska testa den nu med min JimStim 1.5 och försöker få den att fungera i TFI läget, men jag får ingen Tach signal.
Har byggt enligt Megamanual när det gäller TFI'n.

Nån som vet om man måste brygga några speciella pinnar på JimStimen för att den ska simulera TFI'n?
Programvaran i MS'en är extra 029y4, och den har TFI inställt.
Till överst på sidan Gå ner
kimdrummel
Skogenracing Small



Antal inlägg : 10
Age : 34
Namn : Kim
Från : Östersund
Kör : Golf
Registration date : 12-06-19

Simulera Ford TFI med JimStim 1.5, Megasquirt 1 V3 Empty
InläggRubrik: Sv: Simulera Ford TFI med JimStim 1.5, Megasquirt 1 V3   Simulera Ford TFI med JimStim 1.5, Megasquirt 1 V3 Icon_minitimeons 20 jun 2012, 00:32

Prövade att bygga bort TFI modifieringarna och köra med vanligt fördelar läge istället. Får ingen varvtals signal när jag vrider på potentiometrarna för varvtal. Har bryggat mellan TACHSELECT - OPTOIN, XG1-XG2 och IGN-IGBTOUT. Bara en Jumper på D2 och D1. Inga kondensatorer på C30 och C12. Har gjort precis som det står i Megamanual, men får ingen varvtal signal. Har prövat processorn i ett 2.2 kort som jag har och där funkar den skitbra.

Nån som har nån idé? Jag funderar på om det kanske är Opto isolatorn kanske som gett sig?
Till överst på sidan Gå ner
 
Simulera Ford TFI med JimStim 1.5, Megasquirt 1 V3
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Ford 2.9 + mt75 i en Ford Consul -72
» Problem med megasquirt Ford pinto.
» Maranello - Ford Sierra Turbo (megasquirt) : film finns (0,9 laddtryck)
» Megasquirt 3
» Megasquirt

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: